![]() |
| "το να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να τον προστατέψουμε δεν θεωρείται πράξη εγωισμού αλλά πράξη σωτηρίας" |
Θα ξεκινήσω την
ανάρτησή μου με μια μικρή ιστορία η οποία αυτή την φορά δεν είναι βγαλμένη από
κανένα "Παιχνίδι με Λέξεις" ούτε από την φαντασία μου. Είναι μια αληθινή ιστορία, για
την ακρίβεια μια μαρτυρία. Δεν νομίζω πως έχει σημασία να αναφέρω σε ποιόν ανήκει μιας και το μόνο που θέλω είναι να εστιάσετε στην ουσία της και μόνο.
*
*
*
«Στο δρόμο για το
σπίτι της κολλητής μου ούτε που πρόσεξα την διαδρομή όπως έκανα άλλες φορές.
Δεν με ένοιαζαν τα σπίτια τριγύρω που έσφυζαν τα μπαλκόνια τους από ζωή, ούτε
τα αμάξια που με προσπερνούσαν. Κρατούσα μονάχα το χέρι μου σφιχτά, εκεί στον
καρπό, και προσπαθούσα να απαλύνω τον πόνο τρίβοντάς το ελαφρά.
Πως φτάσαμε έως εδώ ούτε που το κατάλαβα..
έφταιγα? Μήπως έφταιξα εγώ και έγινε ότι έγινε? Μα όχι, δεν έκανα κάτι που να
αξίζει όλη αυτή την κατάληξη, είμαι σίγουρη.. Και τώρα τι κάνω? Δεν μπορώ ούτε
θέλω να γυρίσω πίσω. Τι θα πω στους δικούς μου? Όχι δεν μπορώ να τους πω
τίποτα, θα στεναχωρηθούν. Πρέπει να φανώ δυνατή.
Λίγα λεπτά μετά
χτυπούσα την πόρτα της φίλης μου. Με περίμενε με αγωνία με μια κούπα ζεστό καφέ
και ας ήταν η ώρα περασμένη. Δεν είχε λόγια και ας ήταν θυμωμένη με την όλη
κατάσταση. Μόλις με αντίκρισε δεν μπορούσε παρά
μόνο να με πάρει αγκαλιά και να με καθησυχάσει. Και τότε, με τον καφέ στα χέρια,
άρχισα να της λεω το τι συνέβη, στον μόνο άνθρωπο που θα μπορούσα εκείνο το
βράδυ να τα πω.
Ήμασταν στους γονείς μου όπως κάθε φορά.
Εκεί που συζητούσαμε λογοφέραμε. Αστείοι λόγοι όπως πάντα. Μου μίλησε άσχημα
και νευρίασα τόσο πολύ που δεν ήθελα να δώσω συνέχεια. Ζήτησα να φύγουμε και
δεν με άκουγε και συνέχιζε να με μειώνει μπροστά στα μάτια των γονιών μου.
Κατάλαβα την δυσαρέσκειά τους και δεν άντεξα. Άνοιξα την πόρτα και έφυγα μόνη
μου.
Σε όλη την
διαδρομή πίστευα πως θα έρθει από πίσω μου με το αμάξι να με προλάβει. Αλλά
όχι, δεν φάνηκε πουθενά. Μέχρι να φτάσω στο σπίτι μας τα νεύρα μου και η
στεναχώρια μου είχαν γίνει ένα. Την ώρα που έβγαζα τα κλειδιά να ανοίξω την
πόρτα εμφανίστηκε από μακριά. Άνετος να μου χαμογελάει με ένα ειρωνικό ύφος για
το ότι έφυγα μόνη μου και περπάτησα.
Ανέβηκα τρέχοντας επάνω και με ακολούθησε..
και τότε συνέχισε την κοροϊδία του και προσπάθησε να με πλησιάσει γελώντας. Το
μόνο που έκανα ήταν να τον σπρώξω μακριά μου και να του πω να με αφήσει ήσυχη,
πως τον βαρέθηκα. Τότε ήταν που αγρίεψε. Επειδή τον έσπρωξα.
Άρχισε να με
βρίζει και να φωνάζει και πριν καν το καταλάβω με στρίμωξε στην βιβλιοθήκη.
Έπιασε το χέρι μου φωνάζοντας και μου το γυρνούσε σιγά σιγά αλλά δυνατά. Του
έλεγα να με αφήσει γιατί με πονούσε αλλά δεν άκουγε. Σχεδόν παρακαλούσα με
κλάματα να με αφήσει. Πονούσα από τα ράφια στην πλάτη μου, πονούσα στο χέρι μου
που το γυρνούσε με δύναμη. Από τον πόνο δεν άντεξα, λύγισα στο πάτωμα. Και όταν
λύγισα τότε ήταν που άφησε το χέρι μου τελείως και απομακρύνθηκε.
Άνοιξα την
πόρτα και έφυγα για να έρθω σε εσένα. Δεν προσπάθησε να με σταματήσει. Ούτε καν με κοίταξε.
Εκείνο το βράδυ
επέστρεψα σπίτι. Με περίμενε και μου ζήτησε συγνώμες. Δεν μίλησα καθόλου, δεν
μπόρεσα να αρθρώσω λέξη, παρά μόνο κουλουριάστηκα στο κρεβάτι μου και
αποκοιμήθηκα μες στο σιωπηρό κλάμα μου.
Από τότε κάθε μας
τσακωμός ήταν έντονος και κάθε φορά ένιωθα το κορμί του να με πλησιάζει
απειλητικά. Όχι δεν με ξαναπόνεσε αλλά ένιωθα την απειλή έντονη. Προσπαθούσα
κάθε φορά να κρατάω τις αποστάσεις μου. Τον περίμενα ετοιμοπόλεμη. Ήμουν
σίγουρη πως το να με πονέσει ξανά δεν θα αργούσε να έρθει. Ευτυχώς για εμένα δεν
το ανακάλυψα ποτέ. Μέσα σε όλα μάζεψα την δύναμή μου και έφυγα για πάντα από
δίπλα του, πριν ζήσω τα χειρότερα. Εκείνο το βράδυ δεν θα το ξεχάσω όμως ποτέ.
Το πόσο εύκολα χάθηκαν οι ισορροπίες, το πόσο εύκολα ένας τσακωμός άλλαξε τα
πάντα μέσα μου, άλλαξε τα πάντα για το πως ένιωθα για εκείνον.
Καθε φορά που κοιτάω τις φωτογραφίες από εκείνα τα χρόνια που μοιράστηκα μαζί του εντοπίζω τις αλλαγές που όλοι μου λέγανε οτι εντοπίζουν επάνω μου αλλά εγώ πάντα αρνιόμουν. Στις αρχές είχα πρόσωπο χαρούμενο, γελαστό, φώτιζε από ευτυχία. Όσο περνούσε ο καιρός όμως είχα πρόσωπο πρησμένο, στεναχωρημένο, με ένα χαμόγελο που στόλιζε το πρόσωπό μου με ζόρι. Θυμάμαι οτι οι περισσότερες φωτογραφίες είχαν βγεί μετά από τσακωμούς μας. Και όμως τότε δεν εντόπιζα καμία αλλαγή επάνω μου. Δήλωνα ευτυχισμένη. Μέχρι εκείνο το βράδυ, που η αλλαγή ήρθε και εμφανίστηκε μπροστα μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ...»
*
*
*
Αφορμή για να σας αναφέρω αυτή
την «ιστορία» στάθηκε ένα βιντεάκι που έτυχε να δω στο facebook από τον αγαπημένο μου γάτο, ο οποίος από ότι είδα το είδε σε κείμενο της lifo. Το βίντεο αυτό είναι σποτάκι διαφήμησης στην Σερβία για την ενδοοικογενειακή βία βασισμένο σε αληθινή ίστορία/πρόσωπο.
Όπως θα δείτε και εσείς, είναι εκπληκτικό το πως αποτυπώνεται η
ενδοοικογενειακή βία σε λίγα μόλις λεπτά μέσα από ορισμένες φωτογραφίες. Αυτό
που με συγκλόνισε περισσότερο είναι το ότι φαίνεται ξεκάθαρα η αλλαγή στην
εμφάνιση του θύματος, στο βλέμμα του, στο χαμόγελό του. Το ίδιο ακριβώς που εντόπισε στις φωτογραφίες της και το θύμα της ιστορίας αυτής που προανέφερα. Φαίνεται ξεκάθαρα το γεγονός πως «το
θύμα» δεν είναι το ίδιο ευτυχισμένο όπως ήταν στις αρχές. Φαίνεται ξεκάθαρα πως με το πέρασμα
του καιρού τα χτυπήματα και ο πόνος γίνονται ολοένα εντονότερα, όσο εκείνη
επέτρεπε στο συγκεκριμένο άτομο να βρίσκεται στην ζωή της.
Θα ήθελα πάρα πολύ
να το αναλύσω το θέμα, να γράψω αιτίες και αφορμές, από το τι μας κάνει να είμαστε
με τέτοιους ανθρώπους μέχρι το τι μας κάνει να τους επιτρέπουμε να μας συμπεριφέρονται
έτσι και να μην τους διώχνουμε από δίπλα μας, αλλά φοβάμαι πως είναι τόσα πολλά αυτά που έχω να
πω που ίσως να μην τα αναλύσω και επάξια. Προτιμώ λοιπόν να σας δώσω απλά το βίντεο
να το δείτε και εσείς και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας μόνοι σας.
Εγώ το μόνο που θα πω είναι πως, όπως και στις περιπτώσεις βιασμού, έτσι και στην ενδοοικογενειακή βία, η αδύναμία του χαρακτήρα του θύματος παίζει ίσως τον μεγαλύτερο και σπουδαιότερο ρόλο. Για αυτό πρέπει να μάθουμε να είμαστε δυνατοί και να αντιμετωπίζουμε το κάθε τι άσχημο που θα μας συμβεί σε αυτό τον κόσμο. Γιατί το έχω ξαναπεί πολλές φορές, ο κόσμος μας δεν είναι αγγελικά πλασμένος. Όλοι μας κουβαλάμε τα βιώματά μας, τις βαλίτσες μας και δυστυχώς κάποιοι από εμάς τα φορτώνουν στους υπόλοιπους με τον χειρότερο τρόπο. Σε τέτοιες περιπτώσεις το να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να τον προστατέψουμε δεν θεωρείται πράξη εγιωισμού αλλά πράξη σωτηρίας.
Σας φιλω γλυκά!
Εγώ το μόνο που θα πω είναι πως, όπως και στις περιπτώσεις βιασμού, έτσι και στην ενδοοικογενειακή βία, η αδύναμία του χαρακτήρα του θύματος παίζει ίσως τον μεγαλύτερο και σπουδαιότερο ρόλο. Για αυτό πρέπει να μάθουμε να είμαστε δυνατοί και να αντιμετωπίζουμε το κάθε τι άσχημο που θα μας συμβεί σε αυτό τον κόσμο. Γιατί το έχω ξαναπεί πολλές φορές, ο κόσμος μας δεν είναι αγγελικά πλασμένος. Όλοι μας κουβαλάμε τα βιώματά μας, τις βαλίτσες μας και δυστυχώς κάποιοι από εμάς τα φορτώνουν στους υπόλοιπους με τον χειρότερο τρόπο. Σε τέτοιες περιπτώσεις το να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να τον προστατέψουμε δεν θεωρείται πράξη εγιωισμού αλλά πράξη σωτηρίας.
Σας φιλω γλυκά!

Οταν ξεκινησει η λεκτικη βια το αμεσως επομενο βημα,κατα τη γνωμη μου,ειναι να ερθει και η σωματικη βια.Αυτα τα δυο τα θεωρω αδελφακια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω ακουσει,ισως εχω πει και εγω καποιες φορες,μα αφου τη δερνει γιατι δεν φευγει?Ειναι ολα ευκολα στα λογια ναι αλλα υπαρχουν πολλες αιτιες πισω απο αυτην την ανοχη πχ το θυμα να μεγαλωσε σε μια παρομοια κατασταση και ετσι το χαστουκι να ειναι μια συνηθισμενη γιαυτο κατασταση,το αξιζε κοινως!
Θελει δυναμη και συμπαρασταση πολυ τοσο απο το οικογενειακο περιβαλλον(το υγιες) ή απο αρμοδιους φορεις(και δεν εννοω κρατικους).Ωστε αυτο το ατομο να μαζεψει τα κομματια του και να φυγει απο μια αρρωστημενη κατασταση και ανθρωπο.
Οπως ειπα και στην αρχη θα το ξαναπω πως οταν ενας ανθρωπος απλωσει χερι μια φορα θα το ξανακανει και μαλιστα χειροτερα,οσες φορες και να ζητησει συγνωμη παντα η λυση γι'αυτον θα ειναι το ξυλο!Εχω ζησει παρομοια κατασταση στο οικογενειακο μου περιβαλλον και αυτος ο ανθρωπος δεν επαψε ποτε να εκδηλωνει τις διαφορες του ή το θυμο του με αλλο τροπο.
Μπραβο καρδια μου για την υπεροχη αναρτηση,μακαρι ολες οι γυναικες να σταματησουν να δικαιολογουν τετοιες καταστασεις και να μην ανεχτουν ποτε ξανα στο μελλον κατι τετοιο!
Δεν εχω να προσθέσω άλλα.. θα μπορούσες να είχες κάνει την ανάρτηση το ίδιο καλά! Σε ευχαριστώ πολύ καρδιά μου που μου έδωσες το βίντεο αυτό και έτσι μπόρεσα να κάνω αυτή την ανάρτηση.
ΔιαγραφήΜακάρι να εισακουστεί η ευχή σου στο τέλος! Σε φιλώ! Σμουτς
Καλησπέρα...Καθε φορα που διαβάζω θέματα σχετικά με κακοποίηση ανθρώπου ή ζώου...το μόνο συναίσθημα που νιώθω είναι οργή για τον Θύτη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ τελείως απάνθρωπο και Εξοργιστικό να "σηκώνεις" χέρι σε αδύναμα πλάσματα, με σκόπο την επιβολή του ΕΓΩ... Είναι τελείως άνανδρο, φτηνό και απαίσιο να πονάς κάποιον ως απόδειξη δύναμης...
Κατά την γνώμη , είτε αυτό προέρχεται , απο παιδικές μνήμες, είτε απο οικογενειακό περιβάλλον, είτε απο κάποια ψυχική διαταραχή...την θεωρώ πράξη ασυγχώρητη και ΑΚΡΩΣ τιμωρητέα... αν ποτέ συνέβαινε σε κάποιο δικό μου πρόσωπο δεν ξερω πως θα το διαχειριζόμουν και αν ξεπλήρωνα με το ίδιο νόμισμα τον ΘΫΤΗ.... ¨ομως το πιο σωστό είναι αναφερόμενος πια στην περίπτωση που ανέφερες στο pOST σου...να έχει το θάρρος να μιλήσει η κοπέλα ή και το ατόμο γενικότερα που του ασκειται βία, για να αποφύγει την ενδεχόμενη παραφροσύνη του Θύτη και να αποτρέψει χειρότερες ενδεχόμενες καταστάσεις... Κλείνοντασ όσο σκληρό και αν ακουστεί...η λιγότερη τιμωρία που αξίζει σε "κτήνη " που φέροονται τόσο ¨αρρωστα" είναι η απομάκρυνση τους απο την κονωνία και η απομόνωση τους σε χώρους μακρυά απο υγιείς κοινωνίες...ελπίζω η απαντηση μου να ήταν ευπρεπής...γιατι ΜΟΝΟ ΟΡΓΗ και Μίσος κρύβω μέσα μου για τέτοια ανθρωπόμορφα κτήνη!
καλό απόγευμα...
Είναι όντως εξοργιστικό αλλά συμβαίνει.. οι λόγοι και οι αιτίες πολλοί.. λίγο πολύ και εσύ και ο γάτος τα αναφέρατε ακριβώς όπως πρέπει. Το σημαντικότερο είναι τα θύματα να μιλάνε ωστε να υπάρξει η ανάλογη υποστήριξη και απομάκρυνση.
ΔιαγραφήΣυγνώμη αν σε φόρτισα τόσο πολύ συναισθηματικά, αν και έθιξα ένα θέμα που μόνο οργή μπορεί να φέρει.
Σε ευχαριστώ πολύ για το εκτενές σχόλιο και παραήσουν ευγενής αν κρίνω από τον θυμό που νιώθεις..
Καλό απόγευμα σου εύχομαι! Τα φιλιά μου
Δύσκολες καταστάσεις, που απαιτούν υπομονή κι επιμονή. Δεν είναι καθόλου εύκολες, ειδικά όταν το θύμα είναι τόσο κολλημένο κι εξαρτημένο απ' τον θύτη του. Ή νομίζει πως είναι άξιο της Χ συμπεριφοράς, ή απλώς δειλιάζει να φύγει απ' αυτή τη σχέση, γιατί τρομάζει στην ιδέα της μοναξιάς, ή οποιασδήποτε άλλης υποβόσκουσας αιτίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο για την ανάρτηση, που ευαισθητοποιεί και ξυπνάει το μυαλό μας.
Σε ευχαριστώ πολυ για το όμορφο σχόλιο! Η αλήθεια είναι πως δεν έχω πολλά λόγια να πω... τι να πρωτοπείς εξάλλου για τέτοιες καταστάσεις..
ΔιαγραφήΚαλό βράδυ! Σου στέλνω τα φιλιά μου!
Οι θύτες κουβαλάνε πολλά προβλήματα.Οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- χρειάζονται ψυχιατρική υποστήριξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θύματα τώρα... απλώς δεν τους έμαθε ποτέ κανείς ν' αγαπούν τον εαυτό τους.Κι όταν λέω "κανείς" εννοώ "οι γονείς τους".Δε βρίσκω λογικότερη εξήγηση.Τα πάντα ξεκινούν απ' την οικογένεια.Εάν το μοναδικό σου μέλημα είναι να μη στενοχωρήσεις τους δικούς σου κι όχι να σώσεις τον εαυτό σου,είσαι καταδικασμένος.Και δυστυχώς,υπάρχουν πάρα πολλές γυναίκες που ανέχονται για χρόνια αυτές τις καταστάσεις,χωρίς να το εξομολογηθούν σε κανέναν...
Φιλάκια,Μελάκι μου :)))
Θα συμφωνήσω απόλυτα αγαπημένη μου!! Όλα τελικά ξεκινάνε από την οικογένειά μας και τις βάσεις που μας έχουν δώσει. Το χειρότερο είναι όταν παραμένει κρυφό το οποιοδήποτε ανάλογο συμβάν.
ΔιαγραφήΦιλάκια πολλά κουκλίτσα μου! Καλό βράδυ!!
Συγκλονιστικό το βίντεο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόσφατα ασχολήθηκα κι εγώ με το ίδιο θέμα ( κατασκευάζοντας μια φανταστική ιστορία...που καθόλου δεν απέχει όμως από την πραγματικότητα κάποιων ζωών)
http://princess-airis.blogspot.gr/2013/03/24-days-challenge-day-2.html
Όλα ανάγονται στην παιδική μας ηλικία και πώς μεγαλώσαμε! Χρειάζεται μεγάλη δύναμη για να ανοίξεις την πόρτα και να φύγεις! Χρειάζεται να έχεις μάθει να πιστεύεις στον εαυτό σου και στις ικανότητές του!
Δυστυχώς οι περισσότερες δεν το κάνουν! Υπομένουν!
Δυστυχώς!
Μεγάλο θέμα γλυκό μου κορίτσι!
Φιλάκια πολλά!
Σε διάβασα κοριτσάκι μου και σου άφησα ήδη το σχόλιό μου! Υπέροχη ανάρτηση έκανες και εσύ και η αλήθεια είναι πως σε αυτές τις καταστάσεις δεν ξέρεις τι να πρωτοπείς και τι να σχολιάσεις.
ΔιαγραφήΣίγουρα όλα ξεκινάνε από την οικογένειά μας! Το έγραψα και σε εσένα.. Αλλά, θεωρώ πως με τα χρόνια και την θέληση μαθαίνουμε να αποκτάμε αυτα που δεν αποκτήσαμε από την οικογένεια μας. Αν και σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο και ο ίδιος ο χαρακτήρας μας.
Πολλά φιλάκια σου στέλνω! Καλό βράδυ
Γουστάρω να πέφτει ξύλοο,παντού και ντου απο παντουυυυ!!χαχαχαχαχα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη για το άκυρο,αλλά έχειιιιιιιιι επιτελουυυυυυυυυυυυυυυυς ήλιοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο!!!
Σε χαιρετωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω!
Είσαι τρελός! Σε βάρεσε ο ήλιος! ΤΕΛΟΣ
ΔιαγραφήΜήπως έχεις ανεβάσει και λίγο πυρετό τωρα που είσαι αρρωστούλης? ο ΒΑΣ-ΗΛΙΟΣ σε κατέστρεψε!! χαχαχαχαχα
Καλό βράδυ!!
Μεγάλο κεφάλαιο ανοίγεις. Επειδή επί θεωρητικής βάσεως μπορούμε να μιλάμε για ώρες, το μόνο που θα πω είναι να στεκόμαστε δίπλα τους... :(
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό ακριβώς..θα μπορούσαμε να λέμε και να λέμε, αλλά δε γνωρίζουμε πως το βιώνουν αυτές οι γυναίκες και πως οδηγήθηκαν οι περισσότερες στο χάσιμο του εαυτού τους..γιατί κάποιες τον χάνουν..νομίζω πως αυτό το κεφάλαιο είναι ανεξάντλητο και για κάθε περίπτωση ισχύουν άλλοι παράμετροι..και για κάθε παράμετρο άλλοι λόγοι και πάει λέγοντας..
ΔιαγραφήΤο μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βοηθάμε και να στεκόμαστε δίπλα τους...κι αν πρέπει να κρίνουμε κάποιον ντε και καλά ας εξαντλήσουμε τα κοσμητικά στο γουρούνι που σηκώνει χέρι πάνω τους και τις κακοποιεί..ή που δε σηκώνει και κακοποιεί αλλιώς...
Υπάρχει η τάση να ρίχνουν το φταίξιμο στο θύμα..την βίασαν? - τι φόραγε?..τρώει ξύλο? - τα θέλει αφού δε φεύγει..και άλλα τέτοια εξαίρετα παραδείγματα..άντε μετά το θύμα να ανοίξει την ψυχή του και να βρει δύναμη για να φύγει...άσε που δεν ξέρουμε και γιατί μένουν...
Καλό βράδυ..φιλιά!
@Koueen Το να σταθούμε και να συμπαρασταθούμε παίζει και αυτό τον ρόλο του. Διότι έχω δει αρκετούς να μην θέλουν να ανακατευτούν, πως αυτα είναι θέμα του ζευγαριού και πολλά άλλα. Σε ευχραιστώ για το σχόλιο κοριτσάκι μου! Σε φιλώ γλυκά, καλημέρα!
Διαγραφή@me(maria) Έχεις απόλυτο δίκιο και εσύ Μαρία μου. Όταν η ίδια η κοινωνία έχει μάθει να βάζει ταμπέλες στα θύματα τότε αυτομάτως έρχεται η σιωπή σαν λύση, διότι νιώθουν πως ακόμα και αν μιλήσουν θα είναι ανώφελο για τις ίδιες. Θεωρώ πως σε τέτοιες καταστάσεις η υποστήριξη απο ειδικούς ή μη κρίνεται αναγκαία. Σε φιλώ γλυκά! Καλημέρα
Πολλών ειδων μορφές βίας υπάρχουν... και η καθεμιά απ'αυτές έχει το ίδιο αντίκτυπο... μας απομυζά όλη μας την ορεξη για ζωή... και όλη μας την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάθε μορφή βίας αφαιρεί ότι φωτεινό έχουμε μέσα μας!
Σταματήστε την!
Ολα ξεκινούν από την αυτοεκτίμηση που έχουμε και αυτό είναι έργο της οικογένειας στην οποία μεγαλώσαμε... Οσο έχουμε χαμηλή αυτοεκτίμηση οι άλλοι οι "δυνατοί" θα μυρίζονται τον φόβο πάνω μας σαν τα σκυλιά και θα έλκοντα από μας για να κάνουν αυτό που του αρέσει: να ασκούν βία!
Εχουμε τη δύναμη ΚΑΙ να το σταματήσουμε αλλά ΚΑΙ να μην το επιτρέψουμε εξ'αρχής...
Καλό βράδυ Μελένια μου... πάντα επίκαιρη! :)
Φιλάκια!
Όλα μα όλα ξεκινούν από την οικογένεια και το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουμε! Οι άσχημες καταστάσεις είτε θα μας εξελίξουν σε υπέροχους ανθρώπους είτε απλά θα μας εξελίξουν σε συνεχιστές της ασχήμιας αυτής. Συνήθως ισχύει το δεύτερο, ειδικά οταν μαθαίνουμε απο μικροί να θεωρούμε το "ξύλο" σωστή τιμωρία για κάποιον που έφταιξε σε κάτι.
ΔιαγραφήΌπως έγραψα κάπου αλλού, ανησυχώ για τα σημερινά παιδιά που μεγαλώνουν μέσα σε όλο αυτό τον εκνευρισμό και τις εντάσεις που δημιουργεί η κρίση. Σε τι ανθρώπους θα εξελιχτούν? Απλά ανησυχώ και τρομάζω..
Σε φιλώ γλυκά! Καλημέρα!!
Η βία είναι κατακριτέα είτε είναι ενδοοικογενειακή είτε όχι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ βία μέσα στην οικογένειες κυρίως απότυπώνεται στα παιδιά αργότερα κι αυτό είναι ακόμα χειρότερο. Η αδυναμία του χαρακτήρος δεν είναι η απάντηση καθώς και να καταγγελθεί μία περίπτωση βίας το ψυχολογικό τραύμα του θύματος μάλλον δεν θα επουλωθεί ποτέ.
Υ.Γ. Πλέον τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας είμαστε οι άντρες κάθε φορά που έχετε περίοδο (και δεν εννοώ το σεξουαλικό)!
Καλό βράδυ!
Τομμι μου, σίγουρα μια αδυναμία μας κάνει να αποδεχόμαστε πολλά, διότι πολύ απλά δεν έχουμε την απαιτούμενη δύναμη να εναντιωθούμε με τον τρόπο που πρέπει. Όσο πιο αδύναμοι είμαστε τοσο μεγαλύτερη ανεκτικότητα τθα επιδεικνύουμε! Τουλάχιστον αυτό θεωρώ σαν πρωτεύοντα λόγο.. υπάρχουν βέβαια πολλές αιτίες και αφορμές..
ΔιαγραφήΕννοείται πως το ψυχολογικό τραύμα δεν επουλώνει ποτέ.. Μου θύμισες μια συνέντευξη που είχα παρακολουθήσει από κάποια που έγραψε βιβλίο για την κακοποιήση της από την μητέρα της. Τα όσα έγραφε δραματικά. Παρολο που στην συνέντευξη δήλωνε πως είναι αρκετά καλά και έχει προχωρήσει στην ζωή της, την έβλεπες οτι δεν ήταν "καλά".. έβγαζε μια φοβία γενικότερη, ήταν μαζεμένη στην άκρη του καναπέ και δεν μπορούσε να εκφραστεί άνετα. Όχι τα ψυχολογικά τραύματα θεωρώ δεν κλείνουν ποτέ.
Όσο για το υστερόγραφό σου, δεν άντεξες..έβαλες την πινελιά σου! αχαχαχχαχα καλά σας κάνουμε!! :P
Mπράβο για το θέμα μελοκάνελλό μου...είναι άπειρες οι περιπτώσεις αυτές και τις περισσότερες φορές δεν ζητάνε καν κάποια βοήθεια από φόβο...πρέπει να υπάρχει ενημέρωση από παντού!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για φινάλε να πώ,ότι μόνο στο σεξ επιβάλλεται το ξύλο...πουθενά αλλού :p
Φιλάκια πολλά :)
Δυστυχώς όλα ξεκινάνε από τις οικογένειές μας και ειδικά γονείς "άλλων εποχών" στερούνται ενημέρωσης. Θέλω να πιστεύω πως όσο θα περνάνε τα χρόνια και θα αυξάνεται η ενημέρωση τόσο θα λιγοστεύουν τα κρούσματα. Αν και από οτι βλέπω και ακούω το αντίθετο γίνεται..
ΔιαγραφήΈβαλες και εσύ την πινελιά σου!! αχαχαχα Θα συμφωνήσω για το περι σεξ αρκεί να το θέλουν και οι δύο :)
Σε φιλώ γλυκά! Καλημέρα!!
Γλυκό μου Μελοκάνελλο... δεν έχω λόγια... Νιώθω συγκινημένη και θυμωμένη ταυτόχρονα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήH ιστορία τόσο οικεία!!!
Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τα προηγούμενα που γράφτηκαν... Ευτυχώς που βρήκε τη δύναμη να φύγει... Ευτυχώς!!!
Σε φιλώ, καλό σου βράδυ!!!
Κοριτσάκι μου γλυκό, ευτυχώς έφυγε και σε ενημερώνω πως είναι μια χαρά και δεν της έμεινε ψυχολογικό τραύμα από αυτή την κατάσταση. Σίγουρα αποτελεί μια περίπτωση από τις λίγες..
ΔιαγραφήΚαλημέρα! Φιλάκια πολλά!!
Aυτό το φαινόμενο δεν έχει τέλος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει παντού, σε μεγαλύτερες και μικρότερες ηλικίες, σε όλες τις κοινωνικές τάξεις, σε κάθε μορφωτικό επίπεδο...
Και δεν ψάχνω το γιατί δεν φεύγουν οι γυναίκες...
Με απασχολεί γιατί μεταλλάσσονται σε τέρατα κάποιοι άντρες...
Τι είδους διαστροφή είναι αυτή.
Ακόμη με απασχολεί και το αντίθετο.
Άραγε υπάρχουν και τέτοιες γυναίκες που συμπεριφέρονται βάναυσα σε άντρες και σε τι ποσοστό;
Αυτό το αντίθετο το σκέφτηκα και εγώ.. άραγε να υπάρχει κακοποίηση σε άντρες? Αν και το θεωρώ δύσκολο διότι συνήθως ο άντρας παρουσιάζεται πιό δυνατός και ικανός να χειροδικήσει δεν μπορώ να πω με σιγουριά οτι δεν συμβαίνει και το αντίθετο. Σίγουρα μια γυναίκα χειροδικεί στα παιδιά της, που και αυτό είναι μορφή ενδοοικογενειακής βίας.
ΔιαγραφήΓενικά θα πρέπει να μάθουμε πως η χειροδικεία δεν λύνει το όποιο πρόβλημα. Σε ότι και αν έχουμε σφάλει το να μας χτυπήσουν δεν θα μας δείξει το σωστό δρόμο. Ας μην ξεχνάμε πως όλα ξεκινάνε από την οικογένεια.
Καλημέρα! Σε φιλώ γλυκά!
Απλά συγκλονιστικό .... Δεν ξέρω τι να πω, έχω μείνει άφωνη. Μπράβο για το θέμα και για την υπέροχη ανάρτηση. Σκέφτομαι πως πριν λίγες ώρες(με αφορμή ένα περιστατικό που συνέβη στο σχολείο) έλεγα στα παιδιά μου πως δεν πρέπει να ανεχτούν ΠΟΤΕ από ΚΑΝΕΝΑΝ βίαιες συμπεριφορές και εκβιασμούς και πως ότι και να τους συμβεί, να μην φοβηθούν και να έρθουν να μου το πουν. Ίσως αν όλοι μαθαίνουν από μικροί να αντιδρούν και να μην φοβούνται, να σταματήσει η βία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που δίνεις στα παιδιά σου τέτοια μαθήματα! Είναι πολύ βασικό! Όπως επίσης το να μην βλέπουν εικόνες βίας (είτε λεκτικής είτε σωματικής) ανάμεσα στους γονείς τους. Το περιβάλλον στο οποίο θα πρέπει να μεγαλώνει μια οικογένεια θα πρέπει να είναι όσο γίνεται ήρεμο.
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιο και την προσωπική σου εμπειρία!
Σε φιλώ γλυκά! Καλημέρα
Τι να πω; Τα είπαν όλα τα παιδιά... και τα μπράβο και τα γιατί και τα φύγε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ ένα μόνο θα πω... αν ποτέ πέσει στην αντίληψη σας, ειτε φίλος, είτε γείτονας είτε και στο δρόμο ακόμη... είτε γυναίκα είναι το θύμα είτε παιδί... καλέστε βοήθεια!
Μην τους αφήσετε να μενουν φοβισμένοι και μόνοι!
Ας βοηθήσουμε όπου και όσο μπορούμε....ακόμη και αν οι ίδιοι δεν το θέλουν...ο θύτης αν μη τι αλλο θα φοβηθεί! Αν κάθε φορά καλούμε σε βοήθεια κάποια στιγμή, κάτι θά γίνει...ή θα ξυπνήσει το θύμα από τον λήθαργο... ή θα αναλάβει ο αργανισμός να απομακρυνθεί ο θύτης!
Τα φιλιά μου μελοκάνελλο μου!
Υπήρχε μια διαφήμιση πολύ πετυχημένη για την βία στα παιδιά. Ένα ζευγάρι στον καναπέ, άκουγε τα κλάματα, τις φωνές από το κοριτσάκι που έμενε από επάνω τους, και όλο λέγανε άσε, μην ασχοληθούμε εμείς. Ώσπου μια μέρα δεν άκουσαν κανένα κλάμα.
ΔιαγραφήΝομίζω πως θα πρέπει να βοηθάμε με όποιον τρόπο μπορούμε. Για αρχή να αγκαλιάζουμε το θύμα και να το ηρεμούμε και να ζητάμε την συμπραξή του για να καλέσουμε την οποιαδήποτε αρμόδια αρχή.
Καλημέρα! Σε φιλώ γλυκά!
Ετσι χώρισα τον πρώτο μου άνδρα !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο αυτό
Φιλάκια
Αχ Σόφη μου.. τι να πω.. δεν έχω άλλα λόγια...
ΔιαγραφήΤο μόνο που χαίρομαι είναι οτι κατάφερες να χωρίσεις και σίγουρα είσαι πολύ καλύτερα στην ζωή σου!
Μια μεγάλη αγκαλιά σε κάνω και πολλά φιλάκια σου στέλνω με την καλημέρα μου!
Ας μου πει κάποιος κάτι ρε παιδιά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μετά από τέτοια παρατράγουδα, ανάμεσα σε ένα "ζευγάρι"-ο Θεός να το κάνει, αυτοί οι άνθρωποι(εν προκειμένω οι γυναίκες) ξαπλώνουν μ' αυτόν τον άντρα και κάνουν κι έρωτα;
Ε, όχι. Γ' αυτό πια δεν του βρίσκω και λόγια...
Θύτης/θύμα=αχταρμάς, Οκ;
Είμαι σίγουρη πως μόνο έρωτας δεν είναι στην προκειμένη περίπτωση. Μετά από τέτοιες καταστάσεις νομίζω οτι θεωρείται περισσότερο σαν βιασμός κατ'εξακολούθηση παρά σαν έρωτας.. Όταν ο άλλος σε έχει βαρέσει και έχεις υποκύψει στις ορμές του, τότε σίγουρα δεν είναι έρωτας. Εκτός και αν είσαι από τις περιπτώσεις που την βρίσκεις με το ξύλο και γενικά γουστάρεις.. διότι υπάρχουν και αυτές οι κατηγορίες. Αν και δεν έθιξα αυτή την κατηγορία εδώ, χαίρομαι που το προσέγγισες έτσι!
ΔιαγραφήΣε φιλώ γλυκά! Καλημέρα
Πρέπει να γράφονται τέτοια ποστς. Πρέπει να συζητιούνται τέτοια θέματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σωματική (αλλά και λεκτική) βία είναι κάτι που απασχολεί (και τυραννάει) πολύ κόσμο. Ζούμε σε μία βίαιη εποχή και τα λογής λογής προβλήματα (επαγγελματικά, οικονομικά, κοινωνικά) νομίζω επιτείνουν το φαινόμενο.
Αγαπημένο μελοκάνελλο, τα φιλιά μου και το ρισπέκτ μου.
Θα συμφωνήσω με τον Πιγκουίνο...
ΔιαγραφήΚαι θα συμπληρώσω πως σε πολλές περιπτώσεις όχι μόνο αυτοί που ζουν τέτοιες καταστάσεις φοβούνται να τις παραδεχτούν, αλλά κι οι άνθρωποι που είναι γύρω τους φοβούνται να επέμβουν με κάποιον τρόπο.
Καλή σας μέρα :-)
@Πιγκουίνος Αυτό ακριβώς είπα σε κάποια άλλα σχόλια. Με τρομάζει το γεγονός οτι μεγαλώνουν παιδιά μέσα στην κρίση που φέρνει τόση ένταση και νεύρα. Σε τι ανθρώπους θα εξελιχτούν άραγε? Διότι όλα από την οικογένεια ξεκινάνε.. Σε φιλώ γλυκά πιγκουινάκο μου! Καλημέρα
Διαγραφή@Fri Έχουμε χάσει τις αξίες μας και έχουμε καταλήξει να είμαστε απίστευτα εγωιστές. Κοιτάμε την ζωή μας και μόνο. Όμως ξεχνάμε κάτι, πως αν μας συμβεί και εμάς κάτι άσχημο θα μας κακοφανεί η έλλειψη βοήθειας. Ας σταματήσουμε λοιπόν να είμαστε εγωιστές και ας βοηθήσουμε και τον συνάνθρωπό μας που το έχει ανάγκη. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο!! Καλημέρα, σε φιλώ γλυκά!
Μελοκάνελλό μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδα επροχθές το βιντεάκι στο fb (μάλλον από τον Γατούλη ή εσένα) και συγκλονίστηκα. Διαβάζοντας την ανάρτησή σου, πριν ακόμη φτάσω στην αναφορά σου σε αυτό, το σκέφτηκα έντονα.
Ένας φαύλος κύκλος είναι... Τα θύματα "παράγουν" θύτες και αντιστρόφως.
Όσο υπάρχουν αδιάλλακτοι και ανάλγητοι άνθρωποι με υπερτροφικά "Εγώ" που αδιαφορούν για τις ανάγκες και τα συναισθήματα του άλλων και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να επιβάλλουν διαρκώς τις δικές τους πεποιθήσεις -τις οποίες, εξ' ορισμού θεωρούν τις μόνες σωστές και... λειτουργικές-...
...και όσο υπάρχουν άτομα ανασφαλή και αδύναμα που, παθητικά αποδέχονται τέτοιες συμπεριφορές -και συνήθως τις "τρέφουν"-...
...η ιστορία θα επαναλαμβάνεται.
Όσο περισσότερα τα ανεπούλωτα τραύματα (συνήθως, της παιδικής ηλικίας), τόσο περισσότερο άκαμπτη η συμπεριφορά του θύτη.
Όσο μεγαλύτερη η ανασφάλεια κι όσο χαμηλότερη η αυτοεκτίμηση του θύματος, τόσο τρέφεται το "θεριό"...
Πόσες φορές δεν ακούμε ότι "είναι καλός άνθρωπος, απλώς λίγο αψύς... οξύθυμος..." σαν δικαιολογία στα αδικαιολόγητα!
Mάτια ανοιχτά. Να είμαστε σε εγρήγορση και να μην αφήνουμε, αδιάφορα, να περνούν μικρά και ασήμαντα -κατά την άποψή μας- περιστατικά. Όπως πολύ σωστά επισημαίνει κι ο Γάτος σου, το επόμενο βήμα της λεκτικής, είναι η σωματική βία. Αυτό το βήμα, δεν απέχει πολύ από το πρώτο, σε μεγάλο αριθμό περιπτώσεων.
Πολλά συγχαρητήρια για την ανάρτησή σου αυτή!!!
Σε φιλώ!
✽~✽~✽
ΥΓ. Θα συμφωνήσω, επίσης, με όσες/ους σχολίασαν πως, οποτεδήποτε αντιλαμβανόμαστε τέτοιες συμπεριφορές βίας, δεν θα πρέπει να σιωπούμε και να προσπερνούμε. Το "δεν θα βγάλω εγώ το φίδι από την τρύπα", είναι συνενοχή.
Ιωάννα μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιό σου το αναλυτικό! Πάντα σε χαίρομαι στις αναλύσεις σου. Θα σταθώ στην μια σου λέξη, φαύλος κύκλος, διότι περι αυτού πρόκειται! Όμως θεωρώ πως όλα ξεκινάνε από τις οικογένειες μας και το περιβάλλο που μεγαλώνουμε. Μέσα από δυσκολίες είτε θα εξελιχτούμε σε εξαίρετοι άνθρωποι είτε στους χειρότερους.
ΔιαγραφήΠολλά γλυκά φιλάκια σου στέλνω! Καλημέρα!!
Επίτρεψέ μου να πω ότι, πέρα από το πόσο κατακριτέα είναι η βία,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο σίγουρο είναι πως από κάπου πηγάζει, κι ότι πολλές φορές υπάρχουν ενδείξεις του χαρακτήρα τού άλλου από πριν, που απλά παραβλέπουμε..
Και κάτι τελευταίο
Αυτό που έχω καταλάβει είναι πως, ο καθένας μας, από την μια στιγμή στην άλλη, θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει θύτης!
Χρειάζεται πολύ δουλειά από την βρεφική ηλικία, πράγμα που οι περισσότεροι
γονείς δυστυχώς, αρνούνται να κάνουν...
Καλή σου μέρα φίλη μου!
Ανταίε μου, με αυτό που είπες οτι ενδείξεις υπάρχουν μου δίνεις την ευκαιρία να θα θίξω σε αυτό το σχόλιο κάτι που δεν θίχτηκε από κανέναν νομίζω έως τωρα. Θεωρώ πως μερικές φορές ευθυνόμαστε οι ίδιοι για τις επιλογές μας. Τι θέλω να πω, όταν μεγαλώνουμε με πρότυπο τύπου πατέρα δυναμικού που απλώνει και το χέρι, συνήθως καταλήγουμε να επιλέγουμε εναν άντρα δυναμικό που θα μπορέσει να απλώσει και χέρι. Ακολουθούμε τα πρότυπα που μεγαλώσαμε. Άντρες που μοιάζουν στους πατεράδες μας και γυναίκες στις μητέρες μας. Γιατί κοντά τους νιώθουμε οικεία. Ένας φαύλος κύκλος.
ΔιαγραφήΣίγουρα λοιπόν καταλήγουμε πως όλα ξεκινάνε από την οικογένεια που μεγαλώνουμε και πολύ σωστά είπες οτι αρκετοί γονείς αρνούνται να προστατέψουν τα παιδιά τους σε αυτό το κομμάτι της βίας, είτε λεκτικής είτε σωματικής.
Σε φιλώ γλυκά! Καλημέρα
Θα συμφωνήσω με όλους τους προηγούμενους...Πρέπει όταν βλέπουμε τη βία στον περίγυρο μας να την αναφέρουμε. Έστω να μιλάμε στο θυμα. Το θύμα σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει καταλάβει καν ότι έχει υποστεί βία. Το πείθει ο θύτης ότι αυτό είναι το φυσιολογικό. Βέβαια αυτό ισχύει Περισσότερο στις περιπτώσεις ψυχολογικής βίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική ανάρτηση!
Όπως τα λες Χριστινάκι μου, πρέπει πρώτα από όλα να συζητάμε το θύμα και να προσπαθούμε να αντιληφθούμε την σοβαρότητα της κατάστασης. Σίγουρα το θύμα μπαίνει στο τρυπάκι μετά από ένα σημείο να δικαιολογεί στάσεις και αντιδράσεις θεωρόντας οτι έφταιξε.
ΔιαγραφήΣε φιλώ γλυκά! Καλημέρα!!
Καλημέρα, έχω διαβάσει κι άλλες αναρτήσεις σου, θα σταθώ σ' αυτήν γιατί πραγματικά είναι πολύ σημαντική. Δυστυχώς η ενδοοικογενειακή βία, είτε προς γυναίκες, είτε προς παιδιά είτε ακόμη και προς ηλικιωμένους είναι η συνηθέστερη πηγή βίας. Τόσο συνηθισμένη που πολλές φορές όταν βλέπουμε ένα γονιό να τραβάει απότομα το παιδί του δεν το αντιλαμβανόμαστε καν ως βία. Αυτή η αντίληψη του ότι κάποιος που σ' αγαπάει έχει δικαίωμα να σε χτυπήσει χαράσσεται και θέλει πολλή δουλειά για να βγει κάποιος απ΄τον φαύλο κύκλο. Μόνο έτσι όμως σταματά η βία. Όταν ο τελευταίος που την δέχτηκε αποφασίσει να μην την επανάλαβει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ για το υπέροχο σχόλιο! Δυστυχώς όπως το περιγράφεις είναι και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει ειδικά αν ο τελευταίος που το δέχεται δεν το αντιλαμβάνεται και σαν βία που πρέπει να σταματήσει.
ΔιαγραφήΝα έχεις μια όμορφη ημέρα! Σε φιλώ γλυκά!
Αγαπημένο μου μελοκάνελλο ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτές οι καταστάσεις είναι δύσκολες και άσχημες, δεν χωράει αμφιβολία σε αυτό. Δεν είναι όμως καταστάσεις που συμβαίνουν έτσι ξαφνικά, υπάρχει μια περίοδος που όχι δεν δέχομαι πως δεν αναγνωρίζεις τα σημάδια, απλά φοβάσαι να τα αποδεχτείς. Και το γεγονός ότι φοβάσαι έγκειται σε λόγους : ψυχολογικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς ή όλα τα παραπάνω.
Ψυχολογικούς : γιατί μπορεί να μην έχεις μάθει να αγαπάς και να σέβεσαι τον εαυτό σου στον βαθμό που χρειάζεται, ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορείς να τον θωρακίσεις και να τον προστατεύσεις. Επομένως, χάνεσαι σε σκέψεις, αέναες και καθόλου ουσιαστικές που σε οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα και κάνεις περισσότερο κακό στον εαυτό σου, απ’ το κακό που μπορεί να σου κάνει ο άλλος. Προτεραιότητα είναι πάντα ο εαυτός μας (όταν καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις που ουσιαστικά αφορούν εμάς και την ευτυχία μας) και αυτό δεν είναι εγωισμός, αλλά αναγκαιότητα. Γιατί πρέπει να σκεφτούμε πως το αν είμαστε ευτυχισμένοι ή όχι, δεν αφορά μόνο εμάς, έχει αντίκτυπο και σε άλλους ανθρώπους, όπως πχ. σε περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας, στα παιδιά.
Κοινωνικούς: γιατί μπορεί να φοβάσαι και να σκέφτεσαι το τι θα λέει για εσένα «ο κόσμος». Και δυστυχώς τα κουτσομπολιά δεν λείπουν ούτε την σήμερον ημέρα, που υποτίθεται έχουμε εκσυγχρονιστεί. Και ας είναι μόνο λέξεις, οι λέξεις πληγώνουν. Ένας κόσμος βέβαια, που δεν βιώνει αυτό που ζεις και οπότε πολλά μπορεί να πει, αφού όπως λέει και ο σοφός λαός, «έξω απ’ τον χορό πολλά τραγούδια λέμε».
Οικονομικούς: γιατί μπορεί να μην έχεις χρήματα για να στηρίξεις την όποια απόφαση σου και σαφώς αυτό το «κράτος πρόνοιας» στο οποίο ζούμε δεν βοηθά τέτοιες καταστάσεις. Τα τελευταία χρόνια έχουν συσταθεί ωστόσο, τόσο μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, όσο και γραμμές επικοινωνίας που μπορούν να στηρίξουν οικονομικά ως έναν βαθμό και ψυχολογικά κυρίως γυναίκες που έχουν πέσει θύματα βίας.
Βέβαια υπάρχει και η περίπτωση να στηρίζεται η απόφαση σου που οδηγεί στην συνέχιση της κατάστασης με την ελπίδα πως θα αλλάξει, σε ένα συνονθύλευμα των παραπάνω που αν υπάρχει αυτή η πιθανότητα είναι δύσκολο να αντιστραφεί η παραπάνω απόφαση.
Δυστυχώς έχω δει να συμβαίνει αυτό το φαινόμενο σε άνθρωπο του κοντινού μου περιβάλλοντος και δυστυχώς ο αντίκτυπος ήταν μεγαλύτερος στα παιδιά παρά σε εκείνη. Μακάρι κάποια στιγμή οι καταστάσεις αυτές να σταματήσεις να υπάρχουν, γιατί είναι θλιβερές και πάντα επίπονες. Για όλους.
Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση μελοκανελλάκι μου, τέτοια θέματα πρέπει πάντα να συζητιόνται και να ακούγονται. Μπορεί χωρίς να το ξέρεις να βοήθησες έστω και μια γυναίκα, να πάρει δύναμη.
Σε φιλώ γλυκά και σου εύχομαι μια υπέροχη ημέρα να έχεις. Και σου ζητώ συγνώμη για το τεράστιο σχόλιο μου. Παρασύρθηκα.
PS: Συγνώμη για το β' ενικό, ήταν τυχαίο και απλά όταν το πρόσεξα ήταν αργά.
Μαρινάκι μου!! Πολύ χαίρομαι για το σχόλιό σου και για την υπέροχη ανάλυση που έκανες! Φυσικά δεν έχω λόγια διότι τα είπες όλα, και εσύ και όλοι οι υπόλοιποι, και σας ευχαριστώ πολύ για αυτό! Δεν μένει παρα να συμφωνήσω σε όσα είπες.
ΔιαγραφήΟ λόγος που δεν το ανέλυσα εγώ ήταν γιατί ήθελα να δω εσάς να το αναλύετε. Να γίνουν όλα αυτά τα όμορφα σχόλια! Θεωρώ οτι ήταν από τις καλύτερες αναρτήσεις διότι πέτυχα στην ουσία να την "γράψω" με την συμμετοχή σας! Και αυτό είναι για εμένα ευχάριστο.
Μακάρι να μην είχαμε τέτοια θλιβερά γεγονόντα γύρω μας και να γράφαμε συνέχεια για ευχάριστα θέματα. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και από ότι βλέπω θα υπάρχουν για πολλά χρόνια ακόμα. Όταν είδα το βίντεο που στην ουσία είναι μια καμπάνια μέσα από πραγματικό συμβάν, δεν άντεξα παρα να το θίξω. Διότι είχα και την "ιστορία" έτοιμη.
Θέλω να πιστεύω πως τουλάχιστον εσείς που με διαβάσατε και έχετε ή προορίζεστε να κάνετε οικογένεια θα δώσετε μεγάλη βάση σε αυτό το θέμα. Τουλάχιστον αυτό ένιωσα μέσα από τα σχόλιά σας. Αυτό και μόνο με χαροποιεί διπλά.
Μην ζητάς συγνώμη για το σχόλιο! Μου έδωσες την ευκαιρία να πω όλα αυτά που νιώθω μετά από τόσα σχόλια που διάβασα.
Σε ευχαριστώ πολύ! Σου στέλνω τα πιο γλυκά φιλιά μου για μια όμορφη ημέρα!
Aπο την πρωτη σαρκικη παραβιαση
ΑπάντησηΔιαγραφήπρεπει να καταδικαζεται η σχεση
σε ισοβια "ΜΑΚΡΙΑ".
Εκτος εαν "αρεσκομαι"
στις "εικαστικες παρεμβασεις"...
να θυμιζω κατι απο Dali,μωρε...
Απαραδεκτη διαπαιδαγωγιση=απαραδεκτος μαζοχισμος(φοβος)...
Μην τα ξαναλεμε!
Φιλιά,Κανελλιτσα...
Το ισόβια "μακριά" το υποστηρίζω ακριβώς όπως το έθεσες! Εκτός αν γουστάρεις Dali όπως είπες!
ΔιαγραφήΚαλημέρα και καλή εβδομάδα αγριομελάκι!! Σε φιλώ γλυκά
Καλώς βρεθήκαμε..θα χαρώ να τα λέμε στα μπλογκ μας..φιλούθκια
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλωσήρθες Δελφινάκι!! Θα τα λέμε στα σπιτικά μας! :)
ΔιαγραφήΚαλημέρα και καλή εβδομάδα να έχεις! Φιλάκια
Μελοκάνελλό μου, θα μπορούσα κι εγώ να γράψω πολλά αλλά με κάλυψαν σε μεγάλο βαθμό τα σχόλια των από πάνω... Δύσκολες πολύ αυτές οι καταστάσεις μα αν δεν αντιμετωπιστούν με σθένος και εγκαίρως, γίνονται τρις χειρότερες και παγιδεύουν το θύμα για μεγαλύτερο διάστημα! Κι όσο μένεις σε μία κατάσταση, τόσο τη συνηθίζεις και τη θεωρείς φυσιολογική, όσο παράλογο κι αν ακούγεται αυτό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι τα θύματα βίας όλου του κόσμου να μπορέσουν να πατήσουν πόδι και να ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι στα κτήνη που τους κάνουν τη ζωή μαρτύριο. Και εχμμ, όχι μόνο να πατήσουν πόδι, αλλά να πατήσουν δάχτυλα, με τακούνι, έτσι, για να μάθουν ορισμένοι παλιάνθρωποι τι σημαίνει πόνος.
Αν και, ο πόνος της ψυχής όποιου βιάζεται, δε συγκρίνεται καν με τον σωματικό...
Μπράβο σου που θίγεις το θέμα και μας κάνεις να σκεφτόμαστε.
Φιλάκια πολλά :-)
Μαράκι μου το αργά είναι συνήθως αυτό που καταστρέφει διότι το κακό έχει ήδη γίνει, μέσα μας. Και αυτό δύσκολα αλλάζει στην πορεία.
ΔιαγραφήΚαλημέρα και καλή εβδομάδα σου εύχομαι! Πολλά φιλάκια!
Είναι πολύ εύκολο να μπει κανείς στην ψυχολογία του θύματος. Κι όταν αυτό γίνει, δύσκολα το αποβάλεις... Όταν αρχίσουν τέτοιες καταστάσεις, δεν τελειώνουν, είναι φαύλος κύκλος. Πρέπει να φεύγουμε αμέσως μόλις το αντιληφθούμε. Ο άνθρωπος που ασκεί βία, ήτε λεκτική ήτε σωματική, δεν αλλάζει. Πρέπει όπως πολύ σωστά είπες να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να θεωρούμε χρέος μας να προστατέψουμε σε μια σχέση πρώτα τον εαυτό μας. Εαν είμαστε εμίς καλά, θα είναι και οι άλλοι γύρω μας και πάνω από όλα τα παιδιά μας (όταν υπάρχουν παιδιά σε τέτοιες καταστάσεις ενδοοικογενειακής βίας).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως, εκ πήρας θα σου πω, είναι πάρα πολύ δύσκολο να φύγεις όταν το αφήσεις και περάσουν χρόνια... όσο είναι στην αρχή, αντιμετωπίζεται πιο εύκολα. Αλλά ο φόβος αυτός (πίστεψέ με) δεν φεύγει ποτέ...
Καλή εβδομάδα μελένια μου...
Ούπς! έκανα ορθογραφικά, συγνώμη! βιασύνη! Αλλά ευκαιρία να πω και: Ωραίοοοοο το νέο λούκ! φωτεινό! :)
ΔιαγραφήΕύα μου γλυκιά! Όπως το είπες και εσύ και όλοι οι υπόλοιποι, στην αρχή είναι πιό εύκολο να το αντιμετωπίσεις. Αλλά όταν αγαπάμε έχουμε την τάση να δικαιολογούμε πολύ εύκολα πράξεις και καταστάσεις και εκεί είναι που την πατάμε νομίζω. Ο φόβος εννοείται πως μένει όπως και τα τραύματα μέσα μας..
ΔιαγραφήΣε ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο! Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε! Σου στέλνω τα γλυκά φιλιά μου!
** Ήθελα κάτι πιό φωτεινό και το πάλεψα μέρες να μου ταιριάξει κάτι! Χαίρομαι που σου άρεσε :)
Μελένια μου πάντα επίκαιρο το θέμα που ανάρτησες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τόσο ενδιαφέρον. Και φαίνεται και από το πλήθος των
σχολίων που έγιναν αλλά και από την ποιότητά τους.
Συμφωνώ με όλους και το μόνο που έχω να πω είναι ότι
πρέπει να καταπολεμηθεί ο φόβος στο να μιλήσουν όσες
γυναίκες υφίστανται οποιασδήποτε μορφής βία.
Και σε όσων την αντίληψη πέφτουν τέτοια περιστατικά,
να τείνουν χείρα βοηθείας.
Σου αφήνω και ένα link με ένα τραγούδι γνωστό, που
δεν ξέρω αν είναι γνωστοί οι στίχοι του.
Εχει μετάφραση στα ελληνικά και είναι τόσο σχετικό
με την ανάρτησή σου.
http://www.youtube.com/watch?v=ybkY6kEz-CM
Καλό ξημέρωμα να έχεις και καλή εβδομάδα.
Γιώργο μου σε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιο και τα καλά σου λόγια. Ο φόβος αλλά και η υπερβολική αγάπη(που τυφλώνει) θεωρώ πως παίζουν το σημαντικότερο ρόλο σε τέτοιες καταστάσεις. Όπως είπα, είναι σημαντικό να έχουμε την δύναμη να το πολεμάμε εξαρχής, από την πρώτη κιόλας άσκηση βίας.
ΔιαγραφήΤο τραγούδι το ήξερα αλλά αν δεν το έδινες να δω την μετάφραση δεν θα μάθαινα ποτέ περί τίνος μιλάει. Εκπληκτικό!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε! Σε φιλώ γλυκά
Δυνατο Κείμενο, γεμάτο συναισθήματα...καλο μεσημέρι εύχομαι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ πολύ Σοφοκλή!
ΔιαγραφήΚαλό απόγευμα να έχεις! Τα φιλιά μου
Ενιωσα διάφορα πράγματα με αυτό σου το κείμενο..Μαρεσε..και το κείμενο και που ένιωσα..Καλο απόγευμα μελοκανελα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι που κατάφερα να σε κάνεις να νιώσεις και να σου αρέσει κιόλας. Είναι ένας από τους "στόχους" μου όταν γράφω αναρτήσεις κοινωνικού περιεχομένου, να ευαισθητοποιώ..
ΔιαγραφήΚαλό απόγευμα να έχεις! Πολλά φιλιά