Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Ένα αναπάντεχο τσουνάμι



Περάσανε και τα τριήμερα (δυστυχώς), περάσανε και τα γενέθλιά μου, οι γιορτές και τα γενέθλια φίλων, γνωστών και μη, καθώς και οι πρώτες ανοιξιάτικες εκδρομούλες στην εξοχή. Με το που ανοίγει λίγο ο καιρός και ανεβαίνει η θερμοκρασία δεν θέλω και πολύ για να βρίσκω αφορμές και να λείπω από το σπίτι. Οπότε αν στο εξής ψιλοχάνομαι να μην ανησυχείτε, απλά θα απολαμβάνω την ζωή εκτός σπίτιού, όσο μπορώ δηλαδή σαν άνεργη που είμαι (να δω πότε θα γλιτώσω από αυτή την ταμπέλα). 

Μαζί με όλα αυτά περάσανε και τα βραβειάκια από το blog μου που ήθελα να τα τιμήσω με τον τρόπο μου καθώς και ένας χαμός από νέες αναρτήσεις που κάθε φορά έτρεχα να τις διαβάσω και κολλούσε και ο mozilla μου επειδή τις άνοιγα σχεδόν όλες μαζί. Τουλάχιστον 30 αναρτήσεις ανοιγμένες την φορά, δεν είναι και λίγο. Ειδικά όταν διαπίστωσα πως αυτό με καθυστερούσε περισσότερο ήταν το ότι πολλοί από εσάς έχετε φορτώσει τις σελιδούλες σας με τραγουδάκια. Μια μέρα μάλιστα που είχα ξεχάσει ανοιχτά τα ηχεία διαπίστωσα έντονα πως τελικά είναι αρκετά τα blogs με την μουσική υπόκρουση. Οπότε, κάθε φορά που επιχειρώ να σας διαβάσω όλους μαζί κλείνω και το ηχείο μου ταυτόχρονα και κάνω και εκατό προσευχές να μην κολλήσει το σύμπαν.  Τέλος, είχα και να διαβάσω ιστορίες και να βαθμολογήσω για το «Παιχνίδι με τις Λέξεις» που διοργανώνει η Φλώρα! Τρεις αναρτήσεις με συνολικά 28 ιστορίες δεν βοήθησε καθόλου για τον ελάχιστο χρόνο που μου έμενε. Όμως, πρόλαβα και το χώρεσα και αυτό στο πρόγραμμά μου και το ευχαριστήθηκα ακόμα μια φορά!!

Και αφού πέρασαν όλα αυτά και κατάφερα να βρω λίγο ελεύθερο χρόνο είπα να αρπάξω την ευκαιρία να ετοιμάσω μια ανάρτηση της προκοπής, εννοώ ανάρτηση πιο σοβαρού περιεχομένου. Μια ανάρτηση που είχα πάνω από δύο εβδομάδες στο μυαλό μου για ένα θέμα που με απασχόλησε πάρα πολύ και γέμισε την καθημερινότητά μου με άσχημα και λυπηρά γεγονότα (παρόλα τα γέλια και τις χαρές που έκανα με τα όσα προανέφερα). Αυτές τις ημέρες λοιπόν ήρθα πάρα πολύ κοντά στην τρίτη ηλικία και για πρώτη φορά προβληματίστηκα ειλικρινά πάρα πολύ. Ας τα πάρω όμως με την σειρά.

Όπως σας είχα αναφέρει μέσα από παλαιότερες αναρτήσεις μου είμαι από τις τυχερές, θεωρώ, που γνώρισα μέχρι αρκετά μεγάλη ηλικία όχι μόνο παππούδες και γιαγιάδες αλλά και προπαππούδες και προγιαγιάδες. Έτσι, το να βρίσκομαι κοντά σε ανθρώπους αρκετά μεγαλύτερης ηλικίας ποτέ δεν με ξένισε και ίσα ίσα με χαροποιούσε κιόλας. Κοντά τους έμαθα πολλά, έζησα πολλές όμορφες στιγμές και η έλλειψή τους ακόμα και σήμερα είναι κάτι που με σημαδεύει. Μέσα σε όλα όσα θυμάμαι από εκείνους, θυμάμαι και την γιαγιά μου να προσέχει την μητέρα της σε ηλικία 100 και βάλε χρονών, καθώς και την μητέρα μου να προσέχει την πεθερά της σε ηλικία 75χρονών, όταν η δεύτερη διαγνώστηκε με καρκίνο σε μια κατάσταση πολύ άσχημη που τελικά ήταν και η μοιραία. Επομένως, ο όρος «φροντίδα» και μάλιστα για τους μεγαλύτερους σε ηλικία δεν ήταν ποτέ ξένος για εμένα. Γιατί πολύ απλά με αυτά τα πρότυπα μεγάλωσα και είμαι μάλιστα και πολύ περήφανη για αυτό. Ένιωθα δυνατή και ετοιμοπόλεμη στο κομμάτι αυτό. Ένιωθα..

Σήμερα, έχω απομείνει με μια γιαγιά και δύο παππούδες. Όσο περνάει ο καιρός τόσο προσπαθώ να συνηθίσω στην ιδέα ότι θα έρθει και η στιγμή που θα τους αποχαιρετήσω. Προετοιμασία όμως σε αυτό δεν υπάρχει και είμαι σίγουρη πως όταν έρθει αυτή η στιγμή εγώ απλά θα καταρρεύσω. Γιατί όσο περνάνε τα χρόνια τόσο γεμίζεις με εμπειρίες και δένεσαι περισσότερο μαζί τους. Για την γιαγιά και τον παππού που μένουν στα Γιάννενα (γονείς της μητέρας μου) δεν ανησυχώ τόσο. Είναι μαζί, είναι κοντά ο ένας στον άλλον, αγαπημένοι για τόσα χρόνια. Σύντροφοι σε όλα τους. Επίσης, υπάρχουν τόσοι συγγενείς τριγύρω τους που όλο και κάποιος θα υπάρξει να τρέξει πιο γρήγορα από εμάς που είμαστε στην Αθήνα. Αυτό κάπως καθησυχάζει τα πράγματα. Ο παππούς μου όμως που μένει στην Εύβοια (γονιός του πατέρα μου) μένει μόνος του εκεί εδώ και 16 σχεδόν χρόνια, από τότε που έχασε την γυναίκα του και γιαγιά μου από καρκίνο. Δεν θέλησε ποτέ να έρθει μαζί μας στην Αθήνα, επέλεξε την μοναξιά του στο σπίτι που είχε μάθει να μένει σχεδόν όλα τα χρόνια της ζωής του. Επέλεξε την μοναξιά ολοκληρωτικά διότι εκεί που βρίσκεται μόνο ο Θεός αν καταφέρει να τον ακούσει και τρέξει κοντά του. Γεγονός που πάντα με τρόμαζε και με φόβιζε για όταν έρθει η άσχημη στιγμή και εμείς απλά θα αργήσουμε να το ανακαλύψουμε.

Και η άσχημη στιγμή κόντεψε να έρθει. Ο παππούς ο μοναχικός λοιπόν, κατήλθε σε μια πολύ άσχημη σωματική κατάσταση. Φυσικά αυτό το ανακαλύψαμε μόνοι μας, όταν στην τελευταία μας επίσκεψη τον βρήκαμε «τέζα» στο κρεβάτι του, να έχει χάσει κάθε επαφή με το περιβάλλον και να μην μπορεί να μας ανοίξει την πόρτα του σπιτιού επί τρίτα τέταρτα. Αφού η καρδιά μας ήρθε στην θέση της όταν τον είδαμε να κουνιέται και καταφέραμε να μπούμε στο σπίτι, τον βουτήξαμε όπως όπως και τον φέραμε στην Αθήνα για εξετάσεις. Η διάγνωση ήταν, ευτυχώς, πως είχε τελείως βουλωμένα αυτιά και φυσικά πολύ υψηλό ζάχαρο το οποίο τον είχε ρίξει σε καταστολή. Η κατάστασή του κρίθηκε σοβαρή ώστε να παραμείνει όσο χρειαζόταν για να σταθεί ξανά στα πόδια του και να παρακολουθήσουμε λίγο το ζάχαρό του.

Κάπως έτσι μου ήρθε ο ξαφνικός θάνατος μέσα μου και με αποτελείωσε η όλη κατάσταση. Διότι το να μείνει κοντά μας δεν ήταν τελικά καθόλου εύκολη υπόθεση. Το σοβαρότερο θέμα που αντιμετωπίσαμε ήταν το θέμα της τουαλέτας καθώς και τα απίστευτα νεύρα του και οι εκρήξεις συμπεριφοράς που είχε όταν προσπαθούσαμε να τον συζητήσουμε. Το μεγαλύτερο βάρος φροντίδας φυσικά έπεσε σε εμένα καθώς ήμουν η μόνη που ως επί το πλείστον βρισκόμουν κοντά του το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, καθώς όλοι οι υπόλοιποι έλειπαν στις δουλειές τους. Όμως, παρόλα αυτά,  κοντά μου υπήρχε μια ηρεμία και ας αναγκαζόμουν να έχω τον νου μου να καθαρίζω την τουαλέτα κάθε τρεις και δυο. Φυσικά η ηρεμία ήταν σχετική, διότι όλη την ημέρα είχε το derti fm στο διαπασών να παίζει και αυτός ο Παντελίδης να μου τσιτώνει τα νεύρα θέλοντας και μη. Όχι σταθμό δεν άλλαζε, ήθελε derti fm, το προσπάθησα και αυτό να το επιχειρήσω αλλά στάθηκα άτυχη. Το πραγματικό όμως ζόρι ήταν όταν μαζευόταν όλη η οικογένεια και προσπαθούσαν να τον συζητήσουν, διότι ο παππούς πέρα από μοναχικός νιώθει και παληκαράς και δεν δεχόταν καμία κουβέντα για την κατάστασή του. Το πείσμα και οι φωνές ήρθαν και έδεσαν σαν το κερασάκι στην τούρτα.

Παντελίδης + Φωνές και εντάσεις + Σφουγγαρίστρα κάθε τρεις και δύο + Οτιδήποτε άλλο μπορούσε να προκύψει  Χ κάθε ημέρα  =  Θέλω να πάρω τα βουνά γιατρέ μου, προς τα πού είναι η έξοδος κινδύνου??  

Η όλη κατάσταση και η σοβαρότητα της υγείας του μας έκανε να σκεφτόμαστε και να συζητάμε έντονα το ενδεχόμενο να μείνει μόνιμα κοντά μας. Όμως, όσο το ζούσα στην πράξη, έβλεπα ότι στην ουσία ήταν εύκολο να το λες αλλα δύσκολο έως ακατόρθωτο να το κάνεις. Διότι πέρα από το ότι θα έπεφτε όλο το βάρος της φροντίδας σε εμένα (αυτό ήταν το λιγότερο) και εγώ ένιωθα ήδη ότι δεν είχα τις δυνάμεις, έβλεπα πως η παραμονή του δημιουργεί τόσο μεγάλη ένταση και εκνευρισμό στην οικογένεια που θα μπορούσε κάλλιστα να μας διαλύσει όλους. Διότι ο παππούς ήθελε να φύγει πάση θυσία και έκανε τα πάντα για να το επιτύχει. Συν του ότι φοβόμουν μην μου πέσει κάτω, γιατί δεν περπατάει καλά, και δεν θα μπορούσα και να τον σηκώσω. Αν σκεφτείς μόνο ότι για να κάνει μπάνιο τον κρατούσαν δύο άντρες, μπορείς να καταλάβεις την φοβία μου και το άγχος μου για το τι θα κάνω στο ενδεχόμενο μιας πτώσης.

Συζητήθηκε ακόμα και το ενδεχόμενο να τον πάμε σε ένα γηροκομείο. Όμως, με το πείσμα και το νεύρο και την ξεροκεφαλιά που τον διέκρινε, δεν νομίζω να μπορούσαμε να τον πείσουμε για κάτι τέτοιο και ούτε φυσικά να τον πάμε εκεί με το ζόρι. Άσε δε που σε κάποια φάση σκέφτηκα το ενδεχόμενο να τσακώνεται με όλους τους υπόλοιπους του γηροκομείου και τους λυπήθηκα. Μικρασιάτης σωστός ο παππούς τελικά και πολύ δύσκολη περίπτωση. Έτσι, απορρίφθηκε η ιδέα του γηροκομείου και με μια μεγάλη λύπη να πω (?) δυσκολία να πω (?) του προτείναμε αν θέλει να μείνει κοντά μας. Η αρνητική του απάντηση ήταν αδιαπραγμάτευτη, μια απάντηση που δεν άλλαξε καθόλου αυτά τα 16 χρόνια, από εκείνη την ημέρα που έμεινε μόνος και του είχαμε ξανακάνει την ίδια πρόταση. Φαντάζομαι πως η άρνησή του όμως εν μέρει ανακούφισε και αρκετούς στην οικογένεια, διότι όντως οδηγούμασταν προς την απόλυτη διάλυση. Εγώ απλά στάθηκα στήλη άλατος μπροστά στο σωστό, το πρέπει, το δεν πρέπει, το μπορώ, δεν μπορώ, το θέλω και δεν το θέλω. Τραμπάλα στα 32 μου... 

Έτσι ο παππούς ο μοναχικός καβαλάρης της δικιάς του ζωής, μας αποχαιρέτησε την ημέρα που κρίθηκε ακίνδυνο από τους γιατρούς που τον παρακολουθούσαν και επέστρεψε στην βάση του. Βέβαια, η αποχώρηση έγινε μέσα σε ένταση και αυτή καθώς ο φόβος μου πραγματοποιήθηκε εν μέρει, και έπεσε μπροστά στα μάτια μου και σωριάστηκε φαρδύς πλατύς στα μάρμαρα και ευτυχώς που δεν έσπασε καμιά λεκάνη για να τον τρέχουμε στο ΚΑΤ αντί για το σπίτι του. Γιατί πολύ θα στεναχωριόμουν για την κατάστασή του και δεν θα το άντεχε η καρδιά μου να τον βλέπω κατάκοιτο. Αλλά και το πέσιμο αυτό πολύ με ταρακούνησε, και με έκανε να δακρύσω και να τρέμω σαν το ψάρι καθώς τον ένιωσα να στηρίζεται επάνω μου και να τρέμει και εκείνος. Δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες...

Όλα αυτά λοιπόν με αποτελείωσαν. Γιατί ένιωσα τελείως αδύναμη. Γιατί ένιωσα τελείως μικρή μπροστά σε όσα θαύμαζα τόσα χρόνια, σε εικόνες απίστευτης ψυχικής δύναμης. Στις εικόνες εκείνης της γιαγιάς, που είχε το  μισό ύψος από το δικό μου, να σηκώνει μόνη της την κατάκοιτη μητέρα της και να την φροντίζει σε όλα μόνη της. Τρομάζω στην ιδέα ότι δεν θα μπορέσω ποτέ να φανώ αντάξια μιας ανάλογης κατάστασης με τους δικούς μου γονείς. Τρομάζω στην ιδέα μην προκύψει κάτι πολύ νωρίτερα, πολύ πριν γίνω γιαγιά, πολύ πριν προλάβω να αποκτήσω ίσως τις απαραίτητες δυνάμεις. Άραγε τις αποκτάς με τον χρόνο? Μήπως είναι έμφυτες και εγω μόλις διαπίστωσα πως δεν τις έχω? Ή μήπως απλά αναγκάζεσαι να τις αποκτήσεις με την δύναμη της θέλησης? Διότι εγώ το θέλησα πολύ αλλά τελικά στάθηκα ανήμπορη, όχι σε πράξεις αλλά σε αισθήματα. Στις πράξεις ήμουν συνεπής αλλά το ένιωσα περισσότερο σαν καταπίεση παρά σαν προσφορά. Και ένιωσα ντροπή με αυτό γιατί ήθελα να μπορώ να προσφέρω χωρίς να καταπιέζομαι. Και μέσα σε όλα αυτά έχω παγώσει απέναντι σε απόψεις τύπου «θα μπει γηροκομείο» ή «θα μείνει κοντά μας». Διότι ειλικρινά είναι πάρα πολύ δύσκολο, όποιο δρόμο και αν επιλέξεις από πάρα πολλές απόψεις. 

Φτάνω λοιπόν στο συμπέρασμα πως οι απόψεις που έχεις διαμορφώσει για την ζωή αποκτούν την τελική τους μορφή μόνο όταν μπεις και χορέψεις τον χορό της.  Το να στέκεσαι θεατής σε εικόνες που συγκινούν και να λες πως και εσύ το ίδιο θα έκανες, απέχει πολύ περισσότερο από τις εικόνες που βιώνεις όταν αναγκάζεσαι να το ζήσεις σε όλη του την έκβαση. Εύκολο να το λες, μα πάρα πολύ δύσκολο να το κάνεις.  Διότι δεν αρκεί να απλώσουμε μόνο το χέρι από το σώμα μας για να τους σηκώσει αλλά να απλώσουμε το χέρι της ψυχής μας να τους αγκαλιάσει. Αν εκτιμούσα εως τωρα μια φορά όσους έχουν την δύναμη να επωμίζονται όλη αυτή την φροντίδα και την ευθύνη, τώρα απλά τους εκτιμώ δέκα φορές περισσότερο, και ίσως λίγα λέω.

Η παρουσία του παππού εδώ ήρθε και σήκωσε κύματα μέσα μου, ένα μικρό τσουνάμι... και εγώ απλά στέκομαι να με χτυπάνε τα κύματα ανελέητα προσπαθώντας να σταθώ δυνατή στα πόδια μου, στο ότι φέρει και μου αφήσει στο πέρασμά του. 


"Δεν αρκεί μονάχα το χέρι του σώματός μας αλλά και το χέρι της ψυχής μας"


Σας φιλώ γλυκά!  


49 σχόλια:

  1. Είναι πολύ δύσκολη η διαχείριση τέτοιων καταστάσεων. Δυστυχώς στο τέλος του κύκλου μας, γινόμαστε και δύστροποι και τζαναμπέτηδες και περίεργοι. Γιγαντώνονται τα κουσούρια μας. Θέλει πολύ υπομονή το πράμα. Και ναι, σε νιώθω απόλυτα.

    Καλό κουράγιο εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν ο κύκλος μας φτάνει στο τέλος του επιστρέφουμε στην αρχική μας κατάσταση.. την γκρίνια. Απλά σε χειρότερη εκβαση διότι κουβαλάμε στις πλάτες μας χρόνια βιώματα.

      Μεγάλη υπομονή και ψυχική δύναμη!! Σε ευχαριστώ πιγκουινάκι μου!

      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  2. Αγαπημένο μου μελοκάνελλο,
    καμιά φορά χρειάζεται σαν βράχοι να υπομείνουμε τα κύματα για να θαυμάσουμε έπειτα την πανέμορφη θάλασσα. Ξέρω πως είναι να ανησυχείς για έναν αγαπημένο σου, δυστυχώς όχι για παππούδες και γιαγιάδες γιατί δεν γνώρισα κανέναν (τον ένα που γνώρισα πέθανε όταν ήμουν τεσσάρων, οπότε οι αναμνήσεις είναι περιορισμένες). Φαντάζομαι όμως όλες τις δεύτερες σκέψεις που μπορεί να είχες και όλο την αμφιταλάντευση που μπορεί να ένιωσες μπροστά σε όλα αυτά τα γεγονότα. Σε τέτοιες περιπτώσεις χρειάζεται ψυχραιμία, κατανόηση και καθαρή σκέψη.
    Η αλήθεια είναι πως έχεις δίκιο. Πολλά λέμε μέχρι να ζήσουμε μια κατάσταση και όταν την ζούμε συχνά αλλάζουν. Αλλά είσαι υπέροχος άνθρωπος (απ' όσο έχω καταλάβει) και είμαι σίγουρη πως όταν χρειαστεί να πεις ή να πράξεις κάτι για ανθρώπους που αγαπάς θα κάνεις το καλύτερο για όλους.
    Να έχεις ένα όμορφο και ξεκούραστο απόγευμα κοριτσάκι μου. Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου γλυκό, τέτοιο πράγμα μέσα μου δεν το ξανάνιωσα! Αυτό ήταν που με τρόμαξε, η ταλάντευση των συναισθημάτων, το οτι δεν μπόρεσα να είμαι ψύχραιμη και σταθερή. Ελπίζω όταν έρθει η σειρά μου για τους δικούς μου γονείς να μπορέσω να σταθώ βράχος μπροστά στα κύματα!

      Καλημέρα και πολλά γλυκά φιλάκια!! Σμουτς

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα,
    Η εξαιρετική ανάρτηση που μόλις διάβασα,μου θύμισε μια έρευνα που έγινε καιρό πριν στην Αμερική, και είχα την ευκαιρία να την ακούσω από έναν κοινωνικό λειτουργό στα πλαίσια ενός σεμιναρίου που παρακολούθησα πρόσφατα."Σε μια
    Θεολογική σχολή, δίδαξαν στους φοιτητές την παραβολή του Καλού Σαμαρείτη και όλοι τους έδειχναν πολύ συγκινημένοι. Αμέσως μετά, κλήθηκαν οι φοιτητές να μοιραστούν σε σχολεία της περιοχής για να την διδάξουν με τη σειρά τους. Τους έβαλαν σε ένα λεωφορείο και πέρασαν από δρόμους που είχαν "στηθεί" ηθοποιοί ζητώντας ένα κομμάτι ψωμί...στο τέλος της διαδρομής η έρευνα ολοκληρώθηκε! Κανένας από τους φοιτητές δε σταμάτησε το λεωφορείο για να κάνει πράξη αυτό που μόλις είχε διδαχθεί!"
    Είναι αυτό που έγραψες, άλλο θεατής κι άλλο πρωταγωνιστής...Σαν πολύ χώρο έπιασα,να με συγχωρείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν την ήξερα αυτή την έρευνα και πραγματικά θεωρώ πως έτσι είναι. Όλοι συμμεριζόμαστε τον πόνο και κατανοούμε πότε μια κατάσταση χρίζει βοήθειας αλλά όταν κληθούμε οι ίδιοι να προσφέρουμε την βοήθεια αυτή κάνουμε πίσω. Δεν μπορώ να το εξηγήσω γιατί γίνεται αυτό..

      Μην ανησυχείς για τον χώρο, ελεύθερος είναι να λέμε όσα θέλουμε. Εγω τα χαίρομαι τα μεγάλα σχόλια!!

      Διαγραφή
  4. το εχω ζησει εν μερει με τη μητερα μου οταν ειχε παθει ενα εγκαφαλικο
    δυσκολες καταστασεις θελει υπομονη και να ξεπερναμε τους εαυτους μας
    η αγαπη ειναι φαρμακο για τους ηλικιωμενους
    εχω μεγαλη αδυναμια στους ηλικιωμενους
    εμενα αυτη η φαση μου αλλαξε ολη τη ζωη
    εξαιρετικη αναρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλω να πιστεύω άσωτέ μου πως όταν έρθει η στιγμή με τους δικούς μου γονείς όλα θα έρθουν από μόνα τους...

      Καλημέρα και καλό ΣΚ!!

      Διαγραφή
  5. Αχ γλυκό μου κορίτσι! Τα έχω περάσει με τον έναν και μοναδικό παππού που γνώρισα! Ήμουν δεν ήμουν 17 στα 18 τότε. Τον φέραμε στο σπίτι μας τον τελευταίο 1,5 χρόνο της ζωής του και ταλαιπωρηθήκαμε όλοι ! Αλλά μακάρι να ζούσε κι ας είχαμε κι άλλες τέτοιες ταλαιπωρίες! Και φωτιά κόντεψε να μας βάλει!
    Κάποια στιγμή ίσως βρεθούμε κι εμείς σε αυτή την κατάσταση! Θα θέλαμε κατανόηση και φροντίδα!
    Υπομονή χαρά μου! Όλα γίνονται για κάποιο σκοπό! Αυτό να θυμάσαι!
    Φιλιά! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο σε καταλαβαίνω!! Αυτό είπα όταν έφευγε.. ας έμενε και ας τα έκανε όλα άνω κατω! Στην τελική είναι σαν να έχεις ένα μωρό παιδί στο σπίτι σου.. Απλά αυτό που με συγκλόνισε είναι το πόσο έυκολα χάνουν οι υπόλοιποι τις ισορροπίες τους σε τέτοιες καταστάσεις..

      Συμφωνώ πως όλα γίνονται για τον έναν και μοναδικό σκοπό, να μαθαίνουμε περισσότερο αυτο το δώρο που λέγεται "ζωή".

      Καλημέρα! Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  6. Είναι πραγματικά δύσκολη κατάσταση, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις κάνουμε όλοι ό, τι μπορούμε..και φυσικά υπομονή!..νομίζω πως μέχρι τώρα στάθηκες στο ύψος σου..εύχομαι όλα να πάνε καλά από δω και πέρα!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να πάνε όλα καλά γιατί την μοναξιά ποτέ δεν την αγάπησα και καταννοώ πως είναι να φεύγεις από αυτή την ζωή μόνος..δεν θα το ήθελα να χαθεί με αυτή την θλίψη και ας είναι επιλογή του.

      Καλημέρα! Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  7. Τα ξερεις ολα για μενα και δεν χρειαζεται να σου πω πολλα πλεον,Εζησες την κατασταση με τη μανα μου και πως σταθηκα εγω σαν πρωταγωνιστης σε οσα συνεβησαν και συμβαινουν.Δεν περιμενεις ποτε οτι θα επωμιστεις ευθυνες που ουτε φανταζοσουν.Βλεπω τωρα τη γιαγια που κουραρω και ποσο δυστροποι γινονται οι ανθρωποι οσο μεγαλωνουν,ιδιαιτερα αν ειναι απο μικρη ηλικια ετσι δυστροποι και περιεργοι γενικα.Θελει πολυ υπομονη και γερο στομαχι.
    Οταν ερχεται η ωρα ξερεις τι πρεπει να κανεις για το καλο τους και για το δικο σου καλο.
    Υπεροχη αναρτηση καρδια μου και ξερω ποσο ευαισθητη εισαι,ποσο σε στεναχωρησε και σε στεναχωρει ακομη η ολη υποθεση!
    Σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρεις πως όσο έγραφα σκεφτόμουν και εσένα με την γιαγιά που προσέχεις.. στο έχω ξαναπεί και θα στο ξαναπώ και από εδώ..σε θαυμάζω. Μακάρι να είσαι έτσι δυνατός σε όλη σου την ζωή!

      Σε φιλώ καρδιά μου! Σμουτς

      Διαγραφή
  8. Δεν υπάρχει καλύτερη ανταμοιβή για έναν γέρο άνθρωπο από το να τον προσέχουν τα παιδιά του...
    Πρέπει να τιμούμε τα γηρατειά γιατί κανείς δεν ξεφεύγει απ'αυτά...
    Με 10 χρονια περισσότερα στην πλάτη από σένα και με μητέρα στα 83 έχω ήδη περάσει πολλά αλλά αυτό που με στεναχωρεί περισσότερο είναι η ξεροκεφαλιά των μεγάλων ανθρώπων να μην δεχτούν βοήθεια ή να μην θέλουν να πάνε να μείνουν με τα παιδιά τους.
    Και καλά μερικοί το κάνουν γιατί δεν θέλουν να γίνονται βάρος... κάποιοι άλλοι όμως που δεν θέλουν να ξεβολευτούν γιατί θα χάσουν τον γείτονα και την γειτονιά... αυτό δε το κατάλαβα ποτέ, ειλικρινά.
    Κουράγιο... μόνο αυτό θα πω... και να ξέρεις πως ότι δίνουμε στους μεγάλους κάποια στιγμή θα μας έλθει διπλό και τριπλό... Νομοτέλεια...
    Καλό βραδυ γλυκό κοριτσάκι!
    Μετά απ'αυτή την ανάρτηση σε εκτίμησα περισσότερο... :) ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτη η ξεροκεφαλιά είναι που ζορίζει τα πράγματα. Γιατί είναι αλλιώς ο άλλος να έχει αποδεχτεί τα γηρατειά του και την κατάστασή του και να γίνεται "συνεργάσιμος" σε μια συμβίωση και μια προσπάθεια φροντίδας και βοήθειας και άλλο να είναι ξεροκέφαλος και να τα κάνει άνω κατω εσκεμμένα προσπαθόντας να φύγει μια ώρα γρηγορότερα. Εκεί είναι που τα χάνεις..

      Μακάρι να πάνε όλα καλά στο εξής!! Σε ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο! Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  9. δεν ξέρω κι εγω τι θα έκανα σε ανάλογη περίπτωση αν είχα να κανω με τον παππου μου,αλλά είμαι σίγουρη τι θα έκανα με τους γονείς μου!δεν πρόκειται να κοιτάξω την κούραση μου αν με χρειαστούν στα γεράματά τους!είναι το συναισθηματικό δέσιμο μεγαλύτερο ,νομίζω...
    καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως με τους γονείς μου αυτός είναι ο στόχος μου..να προσφέρω όσα περισσότερα γίνεται ανεξάρτητα της κούρασής μου σωατικής ή ψυχικής. Απλά όλο αυτό με τρόμαξε λίγο..

      Καλημέρα! Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Ανάρτηση που σε προβληματίζει.. η αλήθεια είναι πως η δική μας γενιά είναι λίγο "αδύνατη". Δεν ξέρω πως τα κατάφερναν οι γονείς κι οι παππούδες μας. Για παράδειγμα εγώ έχω ένα παιδί και δεν την παλεύω, η μάνα μου έκανε πέντε και τα κατάφερνε μια χαρά.
    Άκου την καρδιά σου και πράξε ανάλογα
    Η εξίσωση δε, τα σπάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς βρε Γεωργία.. αυτή την αδυναμία διέκρινα και τρόμαξα! Πώς τα κατάφερναν έτσι σε όλα τους μου λες? Και ζούσαν και μόνο με τα βασικά! Πως φτάσαμε να είμαστε έτσι αδύναμοι?

      Μακάρι όταν έρθει η ώρα να έρθει μαζί και η δύναμη! Φιλάκια πολλά κοριτσάρα μου! Καλημέρα

      Διαγραφή
  11. Ακόμη είσαι μικρή για να μπαίνεις σε τέτοιους προβληματισμούς...
    Αν ο παππούς έπρεπε να μείνει μαζί σας... σίγουρα δεν θα ήταν το βάρος πάνω σου...
    Τουλάχιστον θα είχαν οι υπόλοιποι την βασική ευθύνη.
    Ξέρω από τέτοιες καταστάσεις... Ο πατέρας μου για ένα χρόνο ήταν εκτός ελέγχου, μέχρι που πέθανε...
    Διαλυθήκαμε. Αυτό είναι γεγονός...
    Αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να μοιράζονται οι ευθύνες...
    Είναι αναγκαίο να ξέρεις ότι κάπου τελειώνει η βάρδιά σου....
    Σου εύχομαι να μην χρειαστεί ποτέ να νταντέψεις ηλικιωμένο άνθρωπο, όχι για σένα αλλά για τον ίδιο...
    Είναι πολύ οδυνηρό και για τους ηλικιωμένους να ξέρουν πως είναι βάρος...
    Φιλιά και μην αγχώνεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που παρατήρησα Φλώρα μου ήταν ο καθένας προσπαθούσε να ρίξει την ευθύνη στον άλλον.. υπήρχε συνέχεια μια δυσανασχέτηση, ένα κατηγορώ, μια γκρίνια ατελείωτη. Ξέρω πως όσον αφορά τους γονείς των γονιών μου την βασική ευθύνη την έχουν εκείνοι. Μα ένιωσα αδύναμη στην εικόνα μιας πχ. σοβαρής ασθένειας των γονιών μου και εκεί δεν σου κρύβω τρόμαξα.. γιατί ένιωσα τελικά πόσο δύσκολη ψυχικά ειναι αυτή η φροντίδα.

      Έχεις δίκιο πως είναι άσχημο να νιωθεις πως είσαι βάρος.. εδώ ακόμα και εγώ αν το νιώσω πχ σε μια γνωριμία μου με στεναχωρεί το γεγονός. Πόσο μάλλον σε έναν ανήμπορο ηλικιωμένο που χρειάζεται να γίνεται "βάρος".

      Μακάρι να πάνε όλα καλά! Σε ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο!

      Καλημέρα!!

      Διαγραφή
  12. αντί για σχόλιο...
    http://youtu.be/la7hO0bZSA4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχο και δεν το γνώριζα καν σαν βίντεο! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ που μου το έδωσες. Δεν χρειάζεται ούτε εγώ να πω κάτι, μίλησε από μόνο του!

      Καλημέρα! Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  13. Στέκομαι περισσότερο σε μιά σου φράση. Εκεί που λες ότι τρομάζεις στην ιδέα μήπως δεν φανείς αντάξια, αν ω μή γένοιτο, κληθείς να αντιμετωπίσεις μιά ανάλογη κατάσταση με τους γονείς σου.
    Θα σου πω λοιπόν Μελένια μου, ότι το ίδιο έλεγα κι εγώ.
    Τα έφερε όμως έτσι η ζωή και όταν για μένα ήρθαν τέτοιες καταστάσεις δεν μπορείς να φανταστείς πως βρίσκεται και η δύναμη και το κουράγιο.
    Εχω χάσει και τους δύο γονείς μου. Και οι δύο ήθελαν πολύ μεγάλη φροντίδα. Ειδικά η μανούλα ήταν κατάκοιτη για 7 χρόνια, με καμμία επαφή με το περιβάλλον.
    Δεν θέλω να πω πολλά, αλλά ο γιατρός που ερχόταν να την δεί, πάντα έλεγε ότι ζει και αντέχει τόσα χρόνια, από την φροντίδα που είχε. Ναι είχα κουραστεί, κάποιες στιγμές ένιωθα να μην αντέχω. Ομως Μελένια μου, δεν μπορείς να φανταστείς τι υπέροχο συναίσθημα είναι, όταν φεύγει κάποιος δικός σου, να ξέρεις ότι έκανες τα πάντα γι αυτόν, πόσο ήσυχη είναι η συνείδησή σου.
    Μην κάνεις τέτοιες σκέψεις. Σε ξέρω μέσα από το λόγο σου μόνο, και έχω διακρίνει τι άνθρωπος είσαι. Αν χρειαστεί, που εύχομαι να μή γίνει ποτέ, και δύναμη και κουράγιο θα βρεις να βοηθήσεις, με όλη αυτή τη ζεστασιά που έχει η ψυχή σου.
    Καλό ξημέρωμα Μελένια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με έκανες και δάκρυσα.. σε ευχαριστώ πολύ που μοιράστηκες μαζί μου αυτή την εμπειρία σου με τόσο όμορφο και εμψυχωτικό τρόπο.. μου έδωσες λίγη δύναμη και σε ευχαριστώ πολύ!

      Σου στέλνω γλυκά φιλιά για μια όμορφη ημέρα!

      Διαγραφή
  14. Έτοιμη ήμουν να σου δώσω κι εγώ - αντί για σχόλιο - ένα βίντεο, αλλά βλέπω ότι το έδωσε η Coco πιο πάνω.

    Φιλί γλυκό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Αγγελική μου! Υπέροχο βίντεο όντως και τα λέει όλα, χωρίς πολλά λόγια!

      Καλημέρα! Πολλά φιλάκια!!

      Διαγραφή
  15. Πραγματικά απο τα πιο ιδιαίτερα, μα τόσο βγαλμένα μεσα απο την ζωή post, που έχω ποτέ διαβάσει..
    το παραπάνω βίντεο με αντιπρωσεπεύει απόλυτα.
    Η μεγάλη ηλικία θέλει φροντίδα , υπομονή και κατανόηση, οπως και η πολύ παιδική ηλικία. Αυτός είναι ο κύκλος της ζωής !
    Ο παππούς σίγουρα σας αγαπάει πολύ και έχει ανάγκη να είστε μαζί του.. προσωπική μου γνώμη να είστε κοντά του , όλοι μαζί με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένα σας. ΑΠο μένα ευχές για δύναμη ψυχής...

    και θα κλείσω με το ίδιο υπέροχο βίντεο...

    http://www.youtube.com/watch?v=mNK6h1dfy2o

    και μια φράση μέσα από αυτό..

    "το αγκάλιασα ξανά και ξάνα , χωρίς να εκνευριστώ νιώθοντας στοργή.."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Βασίλη μου! Αυτό το βίντεο όπως είπα και στα προηγούμενα σχόλια δεν το γνώριζα.

      Θα πω σε εσένα, μιας και είσαι ο τρίτος που το έδωσε, πως όταν είδα το τέλος του δάκρυσα..για έναν μόνο λόγο..

      Όταν ήμουν μικρή τους τρέλαινα συνέχεια με εκατό ερωτήσεις "τι είναι αυτό".. η μητέρα μου ακόμα το λεει και γελάει πως τους ζάλιζα με την ίδια ερώτηση ξανά και ξανά.. είμαι σίγουρη πως μου απαντούσαν με υπομονή και χαμόγελο..

      Ήρθα λοιπόν λίγο στην θέση των πρωταγωνιστών στο όμορφο αυτό βιντεάκι.. και έβγαλα τα ανάλογα συμπεράσματα μου..

      Σας ευχαριστώ λοιπόν που μου το δώσατε!

      Σου στέλνω τα φιλιά μου με την καλημέρα μου

      Διαγραφή
    2. και εγώ μόλις το είδα συγκινήθηκα πάρα πολύ! προέρεχεται απο μία γαλλική διαφήμιση της Cosmote! είναι πολύ όμορφο με πολλά "μηνύματα¨"

      Διαγραφή
  16. Η μητέρα μου φροντίζει και τη γιαγιά μου που μένει μαζί της και την αδελφή της γιαγιάς η οποία δεν έχει παιδιά! Όσο περνάνε τα χρόνια τόσο δυσκολότερα τα πράγματα!

    Υ.Γ. Τουλάχιστον στην μάνα μου δεν της βάζουν με το ζόρι Ντέρτι.
    Μερακλής ο παππούς!!!!!

    Καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε Τόμμι πως μπορούν μου λες??? Πάντα το θαύμαζα αυτό και τωρα που το έζησα το θαυμάζω περισσότερο.. τι να πω μιλάμε.. απίστευτη δύναμη ψυχής.. να δω εμείς πως θα τα καταφέρουμε!!

      Αυτό το ντέρτι να σου πω την αλήθεια ήταν το μόνο που με κάνει σήμερα να χαμογελάω!

      Καλημερούδια!

      Διαγραφή
    2. Έξω απ το χορό πολλά τραγούδια ξέρουμε, αν δν βιώσεις κάτι δεν μπορείς να καταλάβεις κλπ κλπ.. Όλα αυτά ισχύουν!
      Αλλά το ότι δν μπορούσες να κρατήσεις όρθιο τον παππού σου, δεν σε καθιστά άχρηστη!!! Αλοίμονο! Είναι φυσιολογικό. Μην ακυρώνεις τον εαυτό σου. Σόρυ για το μάλωμα..
      Ελπίζω να πάνε όλα καλά!

      Διαγραφή
  17. Μελοκάνελλο μου, ότι κι αν σκέφτηκα να σου γράψω, όλα φάνταζαν αηδίες...
    Να ξέρεις πάντως πως, η εριστική συμπεριφορά ενός ηλικιωμένου ατόμου, μπορεί να κρύβει κι άλλα πράγματα, εκτός από την συνήθεια και την βολή(;)της μοναξιάς.
    Ας πούμε, νιώθουν την νευρικότητα και την αμηχανία των άλλων και νευριάζουν περισσότερο
    ή νιώθουν να πλησιάζει το τέλος και διακατέχονται από ματαιότητα
    ή ακόμα-ακόμα, είναι κι ένα ακόμα σύμπτωμα από τα πολλά της άνοιας,
    αλλά αυτό υποτίθεται πως θα είχε διαγνωστεί σε κάποιο τσεκ-απ.
    Με τούτα και με κείνα, ναι, είναι πάρα πολλές οι στιγμές στη ζωή μας,
    που γινόμαστε έρμαια της μοίρας και της σκληρής πραγματικότητας...
    Γλυκά φιλιά...
    (Δεν είναι παρηγορητικό πως πολλοί από εμάς βιώνουμε παρόμοια περιστατικά... Το ξέρω..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πιστεύω Joan μου οτι αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι την ένταση και υπάρχει μια δράση αντίδραση ταυτόχρονη και από τις δύο πλευρές. Το πιστεύω διότι το ένιωσα. Όπως επίσης πιστεύω πως είναι η αντίδραση και η άρνηση του να αποδεχτούν την κατάστασή τους και το τέλος που πλησιάζει. Και δυστυχώς όλα αυτά δεν ξεπερνιούνται, όση φροντίδα και υπομονή και κατανόηση να δείξεις. Απλά υπομένεις την κατάσταση..

      Καλημέρα και καλό σκ!! Φιλάκια

      Διαγραφή
  18. Πολύ συγκινήθηκα με τις σκέψεις που μοιράστηκες μαζί μας. Φαντάζομαι έζησες μιά εμπειρία συγκλονιστική, βλέποντας απο κοντά την δυσκολία της συγκατοίκησης με μεγάλους ανθρώπους που χρειάζονται αποκλειστική βοήθεια από κάποιον. Μπράβο σου όμως, η αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων εκ μέρους σου με συγκίνησε μόνο και μόνο λόγω της ηλικίας σου.
    καλό ξημέρωμα κορίτσι μου
    φιλιά και υπομονή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ακόμα συγκλονισμένη είμαι, διότι πρώτη φορά στην ζωή μου έζησα τόσο έντονες καταστάσεις και αμφιταλαντέυτικα σε χίλια δυο συναισθήματα μέσα μου χωρίς να ξέρω τι πρέπει να κάνω. Κοινώς τα έχασα κυριολεκτικά..

      Ευελπιστώ στην πορεία να βρώ τα εφόδια για να ξαναπαλέψω όταν χρειαστεί!

      Καλημέρα και καλό σκ σου εύχομαι! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  19. Μελάκι μου, τι συγχρονισμός είναι αυτός; Δες την ανάρτηση σου και θα καταλάβεις.. Είναι πάμπολλοι οι φόβοι που μας κυριεύουν και άπειρες οι σκέψεις που κάνει το μυαλό μας, όμως κατάλαβα πως δεν αξίζει και δε βοηθά σε τίποτα να αναλωνόμαστε σε άγχη που αφορούν μια μελλοντική κατάσταση, απλά γιατί τώρα είναι το τώρα και όταν έρθει το αύριο θα είναι κι αυτό τώρα. Οπότε κοιτάμε την παρούσα κατάσταση, κάνουμε ότι μπορούμε και ευχόμαστε για όλους τους μεγάλους μας αγαπημένους παππούδες και γιαγιάδες -αλλά και για όλους γενικότερα- να φύγουν όποτε είναι η ώρα τους δίχως να ταλαιπωρηθούν πολύ ή να ταλαιρωπήρουν..
    Κουράγιο και υπομονή μελάκι γλυκό!

    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Απαντήσεις
    1. Κοριτσάκι μου δεν σε διάβασα ακόμα αλλα θα το κάνω αμέσως. Σίγουρα με το άγχος δεν οδηγείσαι κάπου.. μόνο με υπομονή και επιμονή.

      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Καλημέρα και καλό σκ σου εύχομαι! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  21. Ειπώθηκαν τα πάντα σχεδόν,όλοι λίγο πολύ έχουμε μια εμπειρία με ηλικιωμένο και απλά θα πω πως, τα αρνητικά συναισθήματα που ένιωσες είναι φυσιολογικά, μετά όμως από το σοκ της νέας κατάστασης, τα πράγματα μπορούν να έρθουν σε μεγαλύτερη ισορροπία, και για εκείνους και για τους υπόλοιπους!
    Όπως είπε κάποια φίλη παραπάνω, υπομονή και αγάπη..
    Κι εγώ σε εκτίμησα περισσότερο με αυτή την ανάρτηση!
    Καλό Σαββατοκύριακο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω..έχω τις αμφιβολίες μου για το όλο θέμα ισορροπίας. Δύο εβδομάδες που έφυγε και ακόμα υπάρχει ρήξη και ένταση στην οικογένεια..Ο καιρός όμως σίγουρα θα δείξει!

      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και χαίρομαι για την εκτίμηση γιατί το ίδιο νιώθω και εγώ για εσένα μέσα από τα ομορφα ποιήματά σου!

      Καλό βράδυ! Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  22. Δεν χρειάζεται άγχος, ούτε να φορτώνεσαι τύψεις. Άνθρωποι είμαστε, όχι ρομπότ. Είναι λογικό να λυγίζουμε μπροστά σε τέτοια γεγονότα, ιδίως όταν είμαστε νέοι στην ηλικία και δεν έχουμε ψηθεί σε τέτοια γεγονότα. Παλικαρίσια φέρθηκες!

    Και μην φορτώνεσαι άγχος... Όταν έρχεται η δεδομένη στιγμή, βρίσκουμε τα αποθέματα δύναμης. Γιατί; Γιατί πολύ απλώς δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Είναι μονόδρομος και πρέπει να τον βαδίσουμε μέχρι τέλους. Απεύχομαι τη βίωση τέτοιων καταστάσεων, αλλά η ζωή φέρνει και τέτοια, δυστυχώς. Δεν είναι μόνο χαρές. Φέρνει και δυσκολίες.

    Δύναμη, πείσμα & κουράγιο, Μελοκάνελλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααχ αυτό το άγχος και γενικότερα η ευαισθησία μου! Όλα μέσα τα βάζω λες και έχω ενα απύθμενο μπαούλο. Πότε θα εκραγώ δεν ξέρω...

      Το μόνο που με παρηγορεί είναι πως σε κάθε δυσκολία που βιώνω βγαίνω λιγάκι πιο δυνατή μέσα μου! Γιατί ευτυχώς έχω μάθει να κρατάω μόνο τα θετικά.

      Σε ευχαριστώ πολύ κοριτσάκι μου για την ευχή σου! Καλό βράδυ σου εύχομαι! Φιλάκια πολλα

      Διαγραφή
  23. Όπως τα λες είναι Κανέλλα μου. Άλλο να το λες και άλλο να το ζεις. Ελπίζω να πάνε όλα καλύτερα και να αλλάξουν ωραία οι καταστάσεις.

    Πολλά από αυτά που είπες τα έχω δει και γω με τα μάτια μου,δεν τα έχω ζήσει ακριβώς, και αξίζουν πραγματικά ένα μεγάλο μπράβο αυτοί οι άνθρωποι που τους φροντίζουν και τους βάζουν στην καθημερινότητά τους!

    Να είσαι καλά και να έχεις ένα καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο και το διαπίστωσα στην πράξη! Οπότε για όλους όσους συνεισφέρουν τα μέγιστα σε τέτοιες καταστάσεις τα μπράβο είναι απλά λίγα!

      Σε ευχαριστώ πολύ για το όμορφο σχόλιο! Να έχουμε έναν καλό μήνα όλοι μας! Τα φιλιά μου

      Διαγραφή
  24. Αχ δεν την είχα δει αυτήν την ανάρτηση....

    Αλλά εζησα μια παρόμοια κατάσταση το καλοκαίρι.... είναι δύσκολα αλλά καλύτερα στα δύσκολα παρά μετά να το σκέφτεσαι και να σε βαραίνει!

    Κουράγιο λοιπόν και εύχομαι τα καλύτερα!

    Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια τωρα που ηρέμησε λίγο η κατάσταση νιώθω πως τελικά ήταν καλό που είχα αυτό το ταρακούνημα σε αυτή την φάση της ζωής μου. Θέλω να πιστεύω πως όταν έρθει η ώρα με τους δικούς μου να είμαι σε ετοιμότητα πια.

      Καλημέρα! Σε φιλώ γλυκά

      Διαγραφή