Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Ο καθρέφτης σου, εσύ

Ο καθρέφτης σου ποτέ δεν θα σου πει ψέμματα, ποτέ δεν θα σου κρύψει την αλήθεια...αρκεί να είσαι δυνατός να την αντιμετωπίσεις.

*
*
*

Ούτε που έχει καταλάβει πόση ώρα στέκεται μπροστά στον καθρέφτη της μόνο με τα εσώρουχά της και κοιτάζεται. Ακουμπάει δειλά το σώμα της και απογοητεύεται για την εικόνα που αντικρύζει. Στο μυαλό της λέξεις καρφωμένες που δεν λένε να σιωπήσουν.

"Από το καλοκαίρι μου είπες θα αδυνατίσεις και ακόμα τίποτα. Θέλεις να αρχίσω να ασχολούμαι με ξένους κώλους?"

Θέλει να κλάψει μα δεν μπορεί. Ένα αγρίμι ξυπνάει μέσα της που αρχίζει να γρυλίζει. Μισεί την εικόνα που αντικρύζει και που δεν μπορεί ως δια μαγείας να την αλλάξει μα κυρίως μισεί εκείνον για τα λόγια που της είπε.

"Πώς μπόρεσε να μου μιλήσει έτσι.. Τόσα χρόνια είμαι μαζί του, τόσα χρόνια μοιραζόμαστε τα πάντα, το ίδιο κρεβάτι. Είμαι εκείνη που επέλεξε να είμαι μαζί του.. Γιατί να μην έχει τρόπους να εκφραστεί πιό όμορφα, πιό σωστά..γιατί..γιατί..γιατί.."

Ξέρει οτι καταβάθος έχει αφεθεί αρκετά τελευταία αλλά αυτό ποτέ δεν την εμπόδισε να ζήσει. Η αλήθεια είναι οτι προσπάθησε, προσπάθησε πολύ για να τα καταφέρει αλλά κάτι στην ψυχολογία της την εμπόδιζε. Δεν ένιωθε έτοιμη για να το παλέψει αλλά δεν ένιωθε και ένα τέρας της φύσης για να τρέξει να προλάβει.

"Είσαι μια γυναίκα με τα όλα σου, με όλη την σημασία της λέξεως. Όπως γεμίζει η λέξη γυναίκα το στόμα έτσι γεμίζει και το μάτι όσων σε αντικρύζουν. Μην ανησυχείς κούκλα μου και όταν θα είσαι έτοιμη ψυχολογικά όλα θα γίνουν, θα το δείς. Με το άγχος τίποτα δεν καταφέρνεις"

Η φίλη της.. αυτός ο άνθρωπος που πάντα ήταν δίπλα της να την ηρεμεί και να την συμβουλεύει. Να της απαλύνει τον πόνο κάθε φορά που έσπαγε και έχανε την δύναμή της. Πάντα ήταν πιο αδύναμη απο εκείνη όμως σε κάτι τέτοιες στιγμές ήξερε τι να πεί και να της δώσει δύναμη.

Ντύνεται γοργά και προσπαθεί να διώξει την εικόνα που μόλις αντίκρυσε απο το μυαλό της. Σηκώνει το τηλέφωνο και κανονίζει το καθιερωμένο ραντεβού με την φιλενάδα της. Η υπόθεση σηκώνει καφέ και τσιγάρο και είναι η μοναδική που μπορεί να την κάνει να χαμογελάσει με όλα. Όσο για εκείνον η απόφαση πάρθηκε. Η τιμωρία της απουσίας είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει για να του δείξει πως την πλήγωσε.

*
*
*

Η ανάρτηση αυτή είναι αφιερωμένη στην φίλη μου, που ακόμα μια φορά πληγώθηκε για την εικόνα της και τα κιλά της απο έναν άνθρωπο που κατα την άποψη μου δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στην ζωή της. Φυσικά αυτό είναι επιλογή της και εκείνη ξέρει καλύτερα απο όλους το πως νιώθει και ποιός αξίζει ή όχι να είναι δίπλα της. Όσον αφορά τις επιλογές της εγώ πάντα θα είμαι δίπλα της ακόμα και αν θα μου έρχεται κάθε μέρα κλαμμένη.

Πέρα απο την φίλη μου, το θέμα παχυσαρκίας αγγίζει πολλούς απο εμάς. Όλοι λίγο πολύ έχουμε βιώσει σχόλια και κριτική για τα κιλά μας, είτε αυτά είναι λίγα, είτε πολλά. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για την ψυχολογία ενός ανθρώπου, το να τον κατακρίνουν για την εμφάνισή του. Το θεωρώ απαράδεκτο.

Το να είσαι στα "σωστά" κιλά σου σίγουρα είναι θέμα υγείας και μόνο. Το να θέλουμε λοιπόν να βοηθήσουμε τον άνθρωπό μας στο θέμα υγείας είναι απόλυτα φυσιολογικό. Όμως πρέπει να προσέχουμε λιγάκι στο πώς θα επιλέξουμε να βοηθήσουμε. Λόγια του τύπου "έχεις γίνει φάλαινα, μπουλντόζα και οτιδήποτε άλλο" σίγουρα δεν βοηθάνε, ίσα ίσα τις περισσότερες φορές το κάνουν το όλο θέμα χειρότερο. Βοήθεια δεν σημαίνει κατακραυγή και απόρριψη. Βοήθεια σημαίνει κατανόηση και συμπαράσταση.

"Η ομορφιά κάθε ανθρώπου πηγάζει απο την ψυχή και όχι την εμφάνιση"




33 σχόλια:

  1. Βασικά ψιλοσυγκινήθηκα με την αναρτηση σου!Ανθρωποι που δεν μας δεχονται οπως ειμαστε δεν αξιζουν να βρισκονται στις ζωες μας!Πες στη φιλη σου να μην σκαει για βλακες και κανε και εσυ κανενα κονε με κανενα καλο παιδι για να της ανεβει η αυτοπεποιθηση!Φιλιαα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν την φοβάμαι, είναι δυνατός άνθρωπος. Αρκεί να βρεί τον τρόπο να ξεκολλήσει λίγο. Πιστεύω κάποια στιγμή θα τα καταφέρει. Εγω απο την μεριά μου την τονώνω όσο μπορώ, και χωρίς να υπερβάλω, γιατί στα δικά μου μάτια είναι μια όμορφη γυναίκα.

      Διαγραφή
    2. Καλωσήρθες κιόλας!! Τα φιλιά μου!!

      Διαγραφή
  2. Μην κρινεις για να μην κριθεις λενε!Αυτοι οι αντρες συνηθως ειτε ειναι τσοπαναραδες και δεν εχουν τροπους ειτε πισω απ'τα λογια τους κρυβεται η δικη τους ανασφαλεια και κομπλεξ.Υποβιβαζουν μια γυναικα στα ματια της για να της δειξουν οτι αυτοι ειναι οτι καλυτερο της εχει τυχει και πως μονο αυτοι την ανεχονται απλα ειναι καφροι και στις δυο περιπτωσεις και κουτοπονηροι.
    Στο θεμα υγειας θα συμφωνησω και αυτο γιατι πρεπει να σεβεσαι τον εαυτο σου και να τον προσεχεις.Βοηθας τον ανθρωπο σου ακομη και χωρις λογια με τον τροπο σου και μονο συμπαρασταση ακομη και διατροφη μαζι του κλπ.Ξερεις εξαλλου την αποψη μου..οσο για τη φιλη σου πες να τρεξει μακρια να μην ανεχεται τετοιου ειδους σχολια και ο ανθρωπος δεν αλλαζει παντα ετσι θα της μιλαει.Απωτεροι σκοποι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως γίνεται να μην συμφωνήσω με όσα είπες... τα έχουμε συζητήσει τόσες φορές αυτά. πολλά φιλάκια!!

      Διαγραφή
  3. Eίναι το σημαντικότερο πράγμα στον κόσμο να ξέρουμε ποιοί είμαστε,εξωτερικά και εσωτερικά και να μπορούμε να το αποδεχτούμε!!!
    Με γειά και το νέο λουκ...πολύ μου αρέσει ;-)
    Mάκια πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως τα λές ακριβώς. Συνήθως κάποιοι έχουν την δύναμη και δεν τους αγγίζει η κάθε σκληρή κριτική των άλλων. Υπάρχουν όμως και πολύ αδύναμοι.. εκεί πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα.
      Χαίρομαι που σου άρεσε! Μου πήρε και κάμποση ώρα να την ετοιμάσω!! Πολλά φιλάκια!!

      Διαγραφή
  4. Δυστυχώς υπάρχουν άνθρωποι που μένουν στην εξωτερική εμφάνιση και ακόμη χειρότερα υπάρχουν άνθρωποι που δε ξέρουν να μιλάνε με τρόπους...το λιγότερο που μπορώ να πω...η ψυχή είναι τον παν...γι'αυτήν παλεύουμε καθημερινά...από κει πηγάζουν όλα! Πολύ καλησπέρα και καλή χρονιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι είναι και αυτό είναι που τρομάζει. Οτι υπάρχουν γύρω μας άνθρωποι που φτάνουν μέχρι την εμφάνιση και όχι παραπέρα! Καλησπέρα και καλή χρονιά να έχουμε! Καλωσήρθες!

      Διαγραφή
  5. Χμμμ...Καθότι νεαρά κορασίδα,αλλά κι επειδή δεν ξέρω πώς ακριβώς έχει η κατάσταση,εικάζω:

    1.Η φίλη σου τον αγαπάει,αλλά όπως βλέπουμε,δεν είναι αμοιβαίο.Γιατί κακά τα ψέματα,όταν αγαπάς τον άλλο,δεν λες κάτι που τον υποβιβάζει και σίγουρα θα τον πληγώσει.Πόσο μάλλον όταν έχετε ένα άλφα παρελθόν μαζί...

    2.Η φίλη σου δεν τον αγαπάει,αλλά επειδή έχει ανασφάλειες λόγω της εμφάνισής της τελευταία ή γενικότερα,του χαρακτήρα της και της τις καλλιεργεί κι εκείνος,μένει μαζί του «αναγκαστικά»,γιατί θεωρεί ότι δεν θα την κοιτάξει κάνας άλλος.

    3.Δεν τον αγαπάει,αλλά είναι «δεμένη» μαζί του,κατά κάποιον τρόπο,επειδή είναι χρόνια μαζί,και νιώθει μία κάποια σιγουριά,«πού να ξανοίγομαι τώρα» φάση...Πολλές φορές,τείνουμε να βαφτίζουμε «αγάπη» καταστάσεις εξάρτησης,συνήθειας ή οτιδήποτε άλλο,πράγμα που είναι εντελώς λάθος!

    Όπως και να 'χει,στάσου δίπλα της και βοήθησέ τη να πάρει τα πάνω της.Εάν αρχίσει να νιώθει και πάλι καλά με τον εαυτό της (γιατί όλα,μα όλα από 'κει ξεκινούν),το πιθανότερο είναι να του δώσει τα παπούτσια στο χέρι,του τύπου...

    Φιλάκια. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω οτι είναι λίγο απο όλα.. μην νομίζεις οτι δεν τα έχω σκεφτεί. Είναι λίγο κλειστός χαρακτήρας και δύσκολα εκφράζεται. Σίγουρα είμαι εκεί για εκείνη και προσπαθώ να την ανεβάζω όσο μπορώ. Και ναι πιστεύω πως κάποια στιγμή θα δεί ξεκάθαρα. Σε ευχαριστώ για τοόμορφο σχόλιο. Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ορισμένοι μένουν ακόμα με άτομα που τους γαμάνε (σόρι για την έκφραση) καθημερινά την ψυχολογία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να απαντήσω διότι το έχω κάνει και ειλικρινά ακόμα και τώρα απάντηση δεν έχω βρεί.. σίγουρα είναι αδυναμία χαρακτήρος, τουλάχιστον για ότι συνέβη σε εμένα..

      Διαγραφή
  7. Καποιες φορες, μια προσβολη ή μια ζοφερη προοπτικη μπορει να λειτουργησει θετικα σαν ενα γερο ταρακουνημα,μπορει ο φιλος της φιλης γνωριζοντας τη ψυχολογια της, να σκεφτηκε αυτο σα τελευταιο μεσο!Μη τον πυροβολειτε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασικά, επειδή γνωρίζω πολλά για την συγκεκριμένη σχέση θεωρώ οτι δεν ήταν θέμα ταρακουνήματος αλλά θέμα καθαρά χαρακτήρος. Η όλη ανάρτηση δεν έγινε τόσο για να τον "πυροβολήσουμε" όπως έθεσες. Αλλά για να θίξω ένα θέμα που υπάρχει καθημερινά γύρω μας και όλοι λίγο πολύ το βιώνουμε. Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου!

      Διαγραφή
  8. Παίρνουμε ότι επιλέγουμε συνηθως!Έτσι δεν είναι μήπως;
    Καληνυχτα σου!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπημένη ετοίμαζα και εγώ ένα κείμενο με τον καθρέφτη που δεν λέω να τελειώσω γιατί όλο κάτι γίνεται. Θεωρώ πως όταν πάψουμε να φοβόμαστε τον καθρέφτη θα πάψει και αυτός να μας τρομάζει...
    Καλή σου μέρα, γεμάτη χρώματα και χαμόγελα. Μάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανυπομονώ να την διαβάσω τότε. Είναι ένα μεγάλο και πολύπλευρο θέμα ο καθρέφτης..όπως και η παχυσαρκία και η ανορεξία..η κατακραυγή και γενικά όλα αυτά. Αν το ανέλυα τόσο ακόμα θα διαβάζατε!! Πολλά φιλάκια κούκλα μου!!

      Διαγραφή
  10. κοιτα εχω παρει και γω κααν 2-3 κιλά, αλλα πρεπει να εχουμε ενα μετρο, οι παχυσαρκοι δε πρπεει να εφησυχαζουν οχι για θεμα ομορφιας αλλα κυριως υγειας
    ειναι δυσκολο το ξερω αλλα δεν ειναι αδύνατο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι μόνο θέμα υγείας θεωρώ οτι πρέπει να είναι και όχι καθαρά εμφάνισης για να σε αποδέχονται στην ζωή τους, την εργασία σου κτλ κτλ.. Ανεξάρτητα όμως απο τον λόγο, θα πρέπει να έχουμε και τρόπους για να βοηθήσουμε τον άλλον. Γιατί σε αυτό το θέμα ο ψυχολογικός παράγοντας παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο, όπως σε όλα τα θέματα υγείας εξάλλου. Για εμένα η παχυσαρκία είναι ασθένεια. Θα αντιμετώπιζες σκληρά εναν πχ. καρκινοπαθή?γιατί να το κάνεις λοιπόν σε έναν παχύσαρκο? Καλό βράδυ να έχεις

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα!
    Το κείμενο σου εκφράζει πολλές γυναίκες στις μέρες μας.Τόσα λάθος προτυπα,τόση λάθος αντιμετώπιση..
    Ποτέ μου δεν έκρινα τους ανθρώπους με τα κιλά τους..Δυστηχώς όμως πολλοί το κάνουν..
    Διάβασε εδω μια αναφορά σε αυτο το θέμα πριν ενα χρόνο περίπου:
    http://mystickland.blogspot.gr/2011/09/blog-post_30.html

    Καλή συνέχεια και καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου! Θα μπώ να διαβάσω την ανάρτησήσ σου. Το έθιξα γιατί είναι κάτι που το ζούμε έντονα γύρω μας..Καλωσήρθες!!! Καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  12. Δυστυχώς έχει γίνει ο χειρότερός μου εχθρός. Τον ολόσωμο της κρεββατοκάμαρας τον έχω σκεπάσει με κουρτίνα/ρολο μπαμπού (τάχα μου γιά λόγους φενκ σουι μια που βρισκεται απεναντι απ το κρεββατι και οι υπόλοιποι εεεε κάπως αντέχονται αφού είναι μπούστο. Αλλιώς θα κόψω φλέβες χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσήρθες κουκλίτσα μου! Κατάλαβα με την μία απο τα σχόλια.. Εγω θα σου έλεγα να μην το σκεπάσεις τον καθρέφτη σου άλλο. Πρέπει να αποδεχόμαστε αυτό που είμαστε, όπως ακριβώς είμαστε. Θα σου έλεγα να τον ξεσκεπάσεις και να κοιταχτείς καλά, και να σε αγαπήσεις για αυτό που είσαι. Στην τελική, μόνο έτσι θα πάρεις θάρρος να αλλάξεις κάτι που δεν θα σου αρέσει.
      Αγαπάμε πρώτα τον εαυτό μας και μετά τους άλλους..

      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
    2. Το πρώτο σχόλιο ήταν η πρώτη αντίδραση στην γρήγορη ανάγνωση της ανάρτησης και τώρα ένα πιό μεστό σχόλιο. Εχω καταλήξει ότι πολλές γυναίκες γιά κάποιο μυστηριώδη λόγο διατηρούν στη ζωή τους ανθρώπους που τις καταδυναστεύουν και τις κακοποιούν. Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω τι τις ωθεί σ'αυτό. Πάντως ακόμα και οι πολύ δικοί μας άνθρωποι και χωρίς να χρησιμοποιούν άσχημες εκφράσεις μπορούν να μας ωθούν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Είχα μιά μητέρα που γιά κάποιο ανεξιχνίαστο λόγο όταν έκανα δίαιτα μου πρότεινε διάφορες λιχουδιές κι όταν το έριχνα στο φαγητό μου τόνιζε ότι χόντρυνα και δεν βλέπομαι......! Οταν πλέον δεν υπήρχε γιά να μου πει αυτά τα χαριτωμένα, τοτε πλέον η μειωμένη κίνηση που μου επέβαλε το σώμα μου δεν με άφησε να καταφέρω αυτό που πάντα ονειρευόμουν. Και σταματαω εδώ για να μη γίνω μελό. Χαίρομαι που σε βρήκα μελοκάνελο (και το μελι και η κανελλα απ'τα πιό αγαπημένα μου).

      Διαγραφή
    3. Ούτε εγω καταλαβαίνω γιατί γίνεται αυτό που λες. Τις περισσότερες φορές καταλήγω οτι συμβαίνει επειδή στην ουσία επιλέγουν υποσεινήδητα ανθρώπους που τους θυμίζουν κάποιον δικό τους άνθρωπο, της οικογενείας συνήθως. Το να το ζείς όλο αυτό στην οικογένεια σου είναι όντως δράμα.. Το έχω ζήσει και εγω εν μέρει, απλά με τον καιρό έμαθα να κλείνω τα αυτια μου και να εμμένω στον στόχο μου. Κατιτίς κατάφερα μπορώ να πω!

      Να ξέρεις το μέλι και η κανέλλα είναι και τα πιό θεραπευτικά, ειδικά για μια διατροφή!!

      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  13. den thelo malon na pistepso oti sinvenoun tetoia pragmata kai molis mou thimises pos stin zoi den koilane gia olous tous anthropous toso olama.... diskolo o thigomenos na pei ARKETA...autin tn dinami pos tha thn apoktisei istera apo toso ekseftelismo?..

    proti fora angnostria s k epesa se oreo thema...keep on going !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιο και καλωσήρθες! Είναι δύσκολο όταν βιώνεις την απόρριψη με αυτό τον τρόπο και μάλιστα απο ανθρώπους που τους έχεις ψηλά μέσα σου, να βρείς δύναμη για να μιλήσεις και να συνεχίσεις σαν να μην έγινε τίποτα. Σίγουρα το όλο θέμα γίνεται ένα αγκάθι μέσα σου για την πορείς της ζωής σου..

      Αν δείς αριστερα στην λίστα με τα τοπ 10 θα βρείς και άλλες ιστορίες που αγάπησαν οι αναγνώστες και ξεχώρισαν, πέρα απο αυτές που ανεβάζω ανα διαστήματα.

      Καλωσήρθες και πάλι! Να έχεις μια όμορφη ημέρα! Σε φιλώ

      ** μία μικρή παράκληση, αν μπορείς τα σχόλια να τα γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες για να τα διαβάζουν όλοι. Αν δεν γίνεται λόγω ξενόγλωσσου πληκτρολογίου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

      Διαγραφή
  14. τα μάτια του δικού μας ανθρώπου πρέπει να είναι ο καθρέφτης της ψυχής μας...
    αυτό ειναι το ιδανικό...όμως η αρχή όλων έιναι οι δικοί μας καθρέφτες! Της ψυχής και του μυαλού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το πέρασμα των χρόνων η εμφάνιση με τον έναν ή τον άλλον τρόπο χάνεται.. όμως ο χαρακτήρας και η ψυχή παραμένεί. Ίσως θα έπρεπε να μάθουμε να δίνουμε βάση σε αυτό.. όταν μιλάμε για δικούς μας ανθρώπους. Διαφορετικά, ας μιλήσουμε για απλά γνωστούς..

      Σε ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιο! Καλημέρα!! :)

      Διαγραφή